Globaløkonomi til marketing og service
450,00 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave
ISBN
9788741271606
Globaløkonomi til marketing og service er baseret på Makroøkonomi og mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom.
Globaløkonomi giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forstå
og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelse
for de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teori
bliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden.
Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse, og er derefter
opdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelse
i forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb.
I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og den
globale udvikling, herunder internationale handel og internationale
samarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiske
mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen.
Til sidst analyses rentedannelsen og den økonomiske politik,
bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik.
Forfatter | Hans Jørgen Biede |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For erhvervsuddannelse, Økonomi |
Varegruppe | Økonomi |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. jun. 2018 |
Sideantal | 416 |
Bredde | 173 |
Højde | 24 |
Dybde | 243 |
Vægt | 782 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 26. jul. 2021 |
Oplag | 3 |
Udgave | 2 |
Recall To | 10. jun. 2022 |
Recall From | 11. maj 2022 |
ISBN-13 | 9788741271606 |
ISBN-10 | 8741271606 |
EAN | 9788741271606 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Bent Nielsen - Odd Design |
Omslagsgrafiker | Lisbeth Neigaard |
Illustreret i farver/sh | Nej |