Globaløkonomi til marketing og service

Af: Hans Jørgen Biede
450,00 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave
ISBN
9788741271606
Globaløkonomi til marketing og service er baseret på Makroøkonomi og mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom. Globaløkonomi giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelse for de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teori bliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden. Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse, og er derefter opdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelse i forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb. I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og den globale udvikling, herunder internationale handel og internationale samarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiske mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen. Til sidst analyses rentedannelsen og den økonomiske politik, bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik.
Specifikationer
Forfatter Hans Jørgen Biede
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder For erhvervsuddannelse, Økonomi
Varegruppe Økonomi
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. jun. 2018
Sideantal 416
Bredde 173
Højde 24
Dybde 243
Vægt 782
Første udgave 2016
Oplagsdato 26. jul. 2021
Oplag 3
Udgave 2
Recall To 10. jun. 2022
Recall From 11. maj 2022
ISBN-13 9788741271606
ISBN-10 8741271606
EAN 9788741271606
Sprog dan
Orignalsprog dan
Artist Bent Nielsen - Odd Design
Omslagsgrafiker Lisbeth Neigaard
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.