Globaløkonomi til marketing og service
400,00 kr
553
ISBN
9788741262598
Globaløkonomi til marketing og service er baseret på Makroøkonomi og mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom.
Globaløkonomi giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelse for de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teori bliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden. Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse, og er derefter opdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelse i forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb. I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og den globale udvikling, herunder internationale handel og internationale samarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiske mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen. Til sidst analyses rentedannelsen og den økonomiske politik, bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik.
Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser.
Forfatter | Hans Jørgen Biede |
---|---|
Forlag | HansReitzels |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For erhvervsuddannelse, Økonomi |
Varegruppe | Økonomi |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 4. aug. 2015 |
Sideantal | 371 |
Bredde | 172 |
Højde | 246 |
Dybde | 20 |
Vægt | 727 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 10. mar. 2017 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Recall To | 8. jun. 2018 |
Recall From | 9. maj 2018 |
ISBN-13 | 9788741262598 |
ISBN-10 | 8741262598 |
EAN | 9788741262598 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Bent Nielsen - Odd Design |
Omslagsgrafiker | Lisbeth Neigaard |
Illustreret i farver/sh | Nej |