Globaløkonomi til marketing og service

Af: Hans Jørgen Biede
400,00 kr
553
ISBN
9788741262598
Globaløkonomi til marketing og service er baseret på Makroøkonomi og mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom. Globaløkonomi giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelse for de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teori bliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden. Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse, og er derefter opdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelse i forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb. I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og den globale udvikling, herunder internationale handel og internationale samarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiske mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen. Til sidst analyses rentedannelsen og den økonomiske politik, bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og rettelser.
Specifikationer
Forfatter Hans Jørgen Biede
Forlag HansReitzels
Indbinding Hæftet
Thema koder For erhvervsuddannelse, Økonomi
Varegruppe Økonomi
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 4. aug. 2015
Sideantal 371
Bredde 172
Højde 246
Dybde 20
Vægt 727
Første udgave 2016
Oplagsdato 10. mar. 2017
Oplag 2
Udgave 1
Recall To 8. jun. 2018
Recall From 9. maj 2018
ISBN-13 9788741262598
ISBN-10 8741262598
EAN 9788741262598
Sprog dan
Orignalsprog dan
Artist Bent Nielsen - Odd Design
Omslagsgrafiker Lisbeth Neigaard
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.