Global Uddannelse
Bogen behandler forholdet mellem den intenderede og rammesatte udvikling inden for uddannelsesområdet. International uddannelsespolitik er stærkt præget af en styrende global diskurs, der fastsætter indhold og temaer i uddannelserne. Måden uddannelserne harmoniseres og standardiseres på dominerer den nationale og demokratiske uddannelsesdiskurs og sætter rammer for, hvad der kan diskuteres og ikke kan.
Antologien ser på centrale begreber og teknikker i de omstillings-processer, som initieres af de internationale organisationer. De mellemlange videregående uddannelser og universitetsuddannelser tilpasses den globale ændring af uddannelsessystemerne, og det er muligt allerde i dag at iagttage og vurdere nogle af konsekvenserne.Bogen henvender sig til studerende og lærere på professionshøjskoler og universiteter samt lærer- og pædagoguddannelsen. Derfor vil politikere, uddannelsesplanlæggere og voksenoplysere have glæde af bogen.
| Undertitel | Lokalt demokrati? |
|---|---|
| Forfatter | Knud Jensen |
| Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2008 |
| Sideantal | 285 |
| Bredde | 125 |
| Højde | 200 |
| Dybde | 14 |
| Vægt | 286 |
| Første udgave | 2008 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2008 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Pædagogisk Sociologi 3 |
| ISBN-13 | 9788776841959 |
| ISBN-10 | 8776841952 |
| EAN | 9788776841959 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



