Globalisering på dagsordenen

Af: Annette Christiansen;Kennet Hammerby;Lars Bo Hansen
300,00 kr
500
ISBN
9788702122084
Mange danske virksomheder har ingen strategi for globalisering. Globalisering på dagsordenen giver danske virksomheder en hjælpende hånd, når de skal i gang med strategiprocessen. For hvad skal der egentlig til i en virksomhed, når den skal være klar til globalisering?   Globalisering er i sig selv ikke noget nyt. Det nye er, at globalisering er rykket op på den strategiske dagsorden i de danske virksomheder. Fordi det er nødvendigt.   Denne bog giver hjælp til virksomhederne, så deres strategi forholder sig til alle problemstillinger i globaliseringsprocessen.   Forfatterne beder virksomhederne forholde sig til disse fem pointer: 1. Globaliseringen er i gang – hvad er konsekvenserne af det? 2. Globaliseringen vil accelerere – har I taget det med i jeres overvejelser? 3. Jeres globaliseringsstrategi afhænger af potentialet og risikoen – hvordan beregner man globaliseringspotentialet for din virksomhed? 4. Globalisering vil medføre forandringer i virksomhedens byggesten – hvordan vil din virksomheds geografiske fokus, struktur og ledelse ændre sig? 5. Udnyt andres gode og mindre gode erfaringer – læs de 7 gode råd inden I går i gang og 7 gode råd, når I er gået i gang.   Det er en enkel, let læst og brugbar bog, der kan hjælpe enhver virksomhed, der forholder sig til globalisering. Den afmystificerer globaliseringen og nedbryder det til nogle konkrete og forståelige begreber og handlingsanvisninger, der kan bruges i en strategiproces, når ens virksomhed skal i gang. Hvad skal man have styr på? Og hvordan styrer man processen? Hvad betyder det for ens organisation? Hvor meget skal man investere? Oma.   Alt sammen krydret med cases fra danske virksomheder, der har både gode og dårlige erfaringer fra en strategiproces omkring globalisering.   Forfatterne har valgt at donere overskuddet fra bogen til Amnesty International.  
Specifikationer
Undertitel En praktisk guide til danske virksomheder
Forfatter Annette Christiansen;Kennet Hammerby;Lars Bo Hansen
Forlag Gyldendal Business
Indbinding Indbundet
Thema koder Forretningsstrategier, Globalisering, Industri og industrielle studier, Internationale virksomheder, Økonomi
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 6. dec. 2011
Sideantal 180
Bredde 132
Højde 207
Dybde 20
Vægt 324
Første udgave 0
Oplagsdato 6. dec. 2011
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788702122084
ISBN-10 8702122084
EAN 9788702122084
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Hans Jørn Muusmann - ADCO:Design
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.