God undervisning - i praksis
1.323,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788772815176
God undervisning - i praksis En kopi- og inspirationsmappe m/cd
Den pædagogiske forskning i, hvad det er, der virker godt i skolens undervisning, er mangfoldig. Hilbert Meyer, tysk professor i pædagogik, har samlet viden fra mange studier af skolens praksis, og han formulerede i 2005 ti kriterier, der har betydning for elevernes udbytte af undervisningen. Meyers ti kriterier for god undervisning har vundet stor udbredelse blandt danske lærere.
Denne mappe har fire bidrag fra to lærere og to lærerteam, der i flere år har arbejdet med de ti kriterier i deres planlægning, udførelse og evaluering af undervisningen. Lærerne beskriver deres refleksioner og valg, og de præsenterer nogle af de konkrete undervisningssituationer og materialer, som arbejdet med kriterierne har udmøntet sig i. De medfølgende materialer kan anvendes direkte af andre undervisere, og de kan bruges som inspiration eller bearbejdes til brug i egen undervisning. Materialet findes på cd-rom, og en del af det er kopisider i mappen.
De syv bidragydere er eller har været lærere i Odense Kommune, hvor Meyers ti kriterier anvendes på de enkelte skoler i en intern værdisætning af god undervisning. Det sker som led i arbejdet med et fælleskommunalt kvalitetssikringssystem (KIS).
Den pædagogiske forskning i, hvad det er, der virker godt i skolens undervisning, er mangfoldig. Hilbert Meyer, tysk professor i pædagogik, har samlet viden fra mange studier af skolens praksis, og han formulerede i 2005 ti kriterier, der har betydning for elevernes udbytte af undervisningen. Meyers ti kriterier for god undervisning har vundet stor udbredelse blandt danske lærere.
Denne mappe har fire bidrag fra to lærere og to lærerteam, der i flere år har arbejdet med de ti kriterier i deres planlægning, udførelse og evaluering af undervisningen. Lærerne beskriver deres refleksioner og valg, og de præsenterer nogle af de konkrete undervisningssituationer og materialer, som arbejdet med kriterierne har udmøntet sig i. De medfølgende materialer kan anvendes direkte af andre undervisere, og de kan bruges som inspiration eller bearbejdes til brug i egen undervisning. Materialet findes på cd-rom, og en del af det er kopisider i mappen.
De syv bidragydere er eller har været lærere i Odense Kommune, hvor Meyers ti kriterier anvendes på de enkelte skoler i en intern værdisætning af god undervisning. Det sker som led i arbejdet med et fælleskommunalt kvalitetssikringssystem (KIS).
Undertitel | en kopi- og inspirationsmappe |
---|---|
Forfatter | Kathrine Vestergaard Dahl m.fl. |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Ringordner |
Thema koder | Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 10. sep. 2010 |
Sideantal | 204 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 10. sep. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772815176 |
ISBN-10 | 8772815175 |
EAN | 9788772815176 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Foreword Author | Hilbert Meyer, Lene Nygaard |
Illustreret i farver/sh | Nej |
Photographer | Kim Conrad Petersen, Tove Uggerhøj Andersen |