GPS - Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg

Af: Michelle Winner,Ryan Hendrix, Kari Zweber Palmer, Nancy Tarshis
298,75 kr
På lager
ISBN
9788793716339
GPS – Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg er udformet til at hjælpe dig som lærer og pædagog til bedre at forstå, hvordan børn med forskellige niveauer af social kompetence kan deltage i social leg – og til at bruge den viden til at lære børnene at bruge de centrale begreber i Social Tænkning: Gruppesamarbejde, Problemløsning og Social leg. 
 GPS-bogen vil lære dig:
Hvorfor social leg med jævnaldrende er så afgørende for børns udvikling, både følelsesmæssigt, socialt og fagligt. 
Hvorfor der er behov for en legeskala, som kan vise forskellene på børns evner til at lege med deres jævnaldrende.
At forstå GPS-legeskalaens fem niveauer og fastslå et barns legeniveau ved hjælp af GPS-observationsredskaberne. Hvordan du kan strukturere barnets social læring og vælge de af GPS-bogens Differentierede Interaktive Legeaktiviteter, der bedst passer til barnets nuværende niveau.   
GPS’en er den sidste brik i Vi Tænker!-serien. Bogens materialer bør bruges parallelt med Lærebog for sociale problemløsere for bedst muligt at understøtte børnenes sociale læring.

 Yderligere baggrund:
At lege med andre børn er en vigtig men som regel underforstået del af barndommen – for hvor ofte standser vi egentligt op og tænker over selve legeoplevelsen? 
 Social leg er nemlig alt andet end simpelt. For børn, der er udfordret på det sociale og følelsesmæssige område, er det langt fra altid sjovt at lege med andre. Desuden er social eller interaktiv leg et temmelig vidt begreb. Nogle børn leger kun med voksne. Andre prøver at lege med deres jævnaldrende men har svært ved at få legen til at lykkes. Andre igen får det hele til at virke, ja, legende let. 
 Og leg er ikke bare leg. Samarbejdsbaseret leg er den primære måde, børn lærer at deltage i alle former for fælles aktiviteter på. Leg med jævnaldrende bidrager til deres sproglige udvikling, lærer dem at tænke abstrakt, se ting fra andres perspektiv, forstå sociale konventioner og samarbejde om et fælles mål.  
Specifikationer
Forfatter Michelle Winner,Ryan Hendrix, Kari Zweber Palmer, Nancy Tarshis
Forlag Forlaget Pressto ApS
Indbinding Hæftet
Thema koder Autisme og Aspergers syndrom, Håndtering af autisme/aspergers syndrom, Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 3. maj 2019
Sideantal 312
Bredde 217
Højde 280
Dybde 20
Vægt 1121
Første udgave 2019
Oplagsdato 3. maj 2019
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788793716339
ISBN-10 8793716338
EAN 9788793716339
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Maya Salonin
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.