Grundlæggende programmering i C++
348,75 kr
96
ISBN
9788779002258
Grundbog i C++
Bogen er en udførlig grundbog og lærebog i C++ og objektorienteret programmering. Bogens mange kodeeksempler gennemgår alle grundlæggende emner i C++, såsom
* datatyper * valg * løkker * funktioner * pointere
* structs * klasser * arv * polymorfi * fejlhåndtering
* filer * templates * STL (Standard Template Libraries)
Al kode er baseret på ANSI-standarden, hvormed læseren lærer grundsproget, som nemt kan videreudbygges med proprietære systemer.
Læseren får også en introduktion til OOAD (Objekt Orienteret Analyse og Design) og UML (Unified Modelling Language).
Denne bog kan både benyttes som en første lærebog i C++ og som opslagsbog i forbindelse med programmeringsopgaver.
Bogen har klart fokus på objektorienteret programmering i C++. Der lægges stor vægt på forståelsen for opbygning af klasser. I talrige eksempler vises brugen af klasser og objekter, også ved hjælp af pointere.
Man kan dårligt nu om dage forestille sig systemer, der ikke på den ene eller anden måde er baseret på netværk. Bogen giver en indføring i programmering af netværksbaserede systemer med server-klient programmering.
Store komplekse programmer opbygges i moduler, der programmeres hver for sig. Bogen giver derfor en indføring i opbygningen af både statiske og dynamiske biblioteker (DLL).
Henrik Tange er eksportingeniør og har sideløbende med systemudvikling for forskellige virksomheder undervist i Java, C++ og Objekt Orienteret Analyse og Design på IT-Diplomuddannelsen på Ingeniørhøjskolen i København.
Hent eksempelfiler og opgaver på bogens hjemmeside.
Bogen er en udførlig grundbog og lærebog i C++ og objektorienteret programmering. Bogens mange kodeeksempler gennemgår alle grundlæggende emner i C++, såsom
* datatyper * valg * løkker * funktioner * pointere
* structs * klasser * arv * polymorfi * fejlhåndtering
* filer * templates * STL (Standard Template Libraries)
Al kode er baseret på ANSI-standarden, hvormed læseren lærer grundsproget, som nemt kan videreudbygges med proprietære systemer.
Læseren får også en introduktion til OOAD (Objekt Orienteret Analyse og Design) og UML (Unified Modelling Language).
Denne bog kan både benyttes som en første lærebog i C++ og som opslagsbog i forbindelse med programmeringsopgaver.
Bogen har klart fokus på objektorienteret programmering i C++. Der lægges stor vægt på forståelsen for opbygning af klasser. I talrige eksempler vises brugen af klasser og objekter, også ved hjælp af pointere.
Man kan dårligt nu om dage forestille sig systemer, der ikke på den ene eller anden måde er baseret på netværk. Bogen giver en indføring i programmering af netværksbaserede systemer med server-klient programmering.
Store komplekse programmer opbygges i moduler, der programmeres hver for sig. Bogen giver derfor en indføring i opbygningen af både statiske og dynamiske biblioteker (DLL).
Henrik Tange er eksportingeniør og har sideløbende med systemudvikling for forskellige virksomheder undervist i Java, C++ og Objekt Orienteret Analyse og Design på IT-Diplomuddannelsen på Ingeniørhøjskolen i København.
Hent eksempelfiler og opgaver på bogens hjemmeside.
Forfatter | Henrik Tange |
---|---|
Forlag | Globe |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | EDB-bøger |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. jun. 2004 |
Sideantal | 263 |
Bredde | 177 |
Højde | 250 |
Dybde | 0 |
Vægt | 623 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 18. jun. 2004 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779002258 |
ISBN-10 | 8779002250 |
EAN | 9788779002258 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |