Gulerodsmetoden
198,75 kr
500
ISBN
9788770552813
Der er krise i erhvervslivet i dag. Der mangler dygtig arbejdskraft. Virksomhederne flokkes om talenterne, og der skal tænkes utraditionelt, hvis man vil holde på de gode medarbejdere. Det er ikke længere nok at spotte talenterne og ansætte dem. Man er nødt til at gøre det attraktivt for medarbejderne at blive i virksomheden. Så enkelt er det.
Men hvordan skaber man så et attraktivt arbejdsmiljø? Hvordan anerkender man bedst en medarbejders indsats? Hvornår roser man hende foran de andre? Og hvornår er det bedst at holde responsen under fire øjne?
Det er lige præcis den udfordring, som Gulerodsmetoden - Anerkend dine medarbejdere og opnå bedre resultater tager op. Bogen viser, hvordan man indfører anerkendelse som strategi i virksomheden. Hvad enten man beskæftiger 2 eller 400 medarbejdere, er det nemlig afgørende for virksomheden, at den enkelte medarbejder har lyst til at være der. I modsat fald vil hun søge andetsteds hen.
I et enkelt og humoristisk sprog giver bogen anvisninger på, hvordan man får de dygtige medarbejdere til at knytte bånd til virksomheden. Det handler om anerkendelse. Om at vise - og vinde - tillid. Bogen er illustreret med eksempler fra det pulserende erhvervsliv og introducerer konkrete teknikker til at lede virksomheden med anerkendelse.
Bogen henvender sig til enhver, der beskæftiger sig med ledelse. Den er nyttig for såvel selvstændigt erhvervsdrivende som ansatte i organisationer, og kan med fordel benyttes af undervisere, lærere og pædagoger.
Men hvordan skaber man så et attraktivt arbejdsmiljø? Hvordan anerkender man bedst en medarbejders indsats? Hvornår roser man hende foran de andre? Og hvornår er det bedst at holde responsen under fire øjne?
Det er lige præcis den udfordring, som Gulerodsmetoden - Anerkend dine medarbejdere og opnå bedre resultater tager op. Bogen viser, hvordan man indfører anerkendelse som strategi i virksomheden. Hvad enten man beskæftiger 2 eller 400 medarbejdere, er det nemlig afgørende for virksomheden, at den enkelte medarbejder har lyst til at være der. I modsat fald vil hun søge andetsteds hen.
I et enkelt og humoristisk sprog giver bogen anvisninger på, hvordan man får de dygtige medarbejdere til at knytte bånd til virksomheden. Det handler om anerkendelse. Om at vise - og vinde - tillid. Bogen er illustreret med eksempler fra det pulserende erhvervsliv og introducerer konkrete teknikker til at lede virksomheden med anerkendelse.
Bogen henvender sig til enhver, der beskæftiger sig med ledelse. Den er nyttig for såvel selvstændigt erhvervsdrivende som ansatte i organisationer, og kan med fordel benyttes af undervisere, lærere og pædagoger.
Undertitel | kunsten at tiltrække og holde på de bedste medarbejdere ved hjælp af anerkendelse |
---|---|
Forfatter | Adrian Gostick¤Chester Elton |
Forlag | People's Press |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. maj 2008 |
Sideantal | 127 |
Bredde | 128 |
Højde | 199 |
Dybde | 12 |
Vægt | 186 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 15. maj 2008 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788770552813 |
ISBN-10 | 8770552819 |
EAN | 9788770552813 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Ursula Ibsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |