Højt begavede børn i børnehavealderen
Højt begavede børnehavebørn er sunde og raske børn, der har særlige forudsætninger for læring, men som samtidig kan have særlige behov. Dette tager børnefællesskaberne og børnehavemiljøerne i Danmark ikke altid højde for. Såfremt børnene ikke oplever sig mødt, forstået og relevant udfordret, kan det have stor indvirkning på deres almene læring og trivsel.
Med udgangspunkt i teorier fra nyere forskning belyser bogen problemerne med højt begavede børnehavebørn. Formålet er skabe opmærksomhed om og blive mere proaktive i at opdage begavede børn og støtte deres begavelse i samarbejde med forældre, fagfolk i forskellige miljøer og rådgivere i PPR.
Bogen kommer ind på:
• Hvordan man identificerer højt begavede børn
• Sociale og følelsesmæssige kendetegn for højt begavede børn
• Pædagogisk tilgang for højt begavede børn
• Samarbejde mellem børnehave og forældre til højt begavede børn
Henvender sig til studerende og professionelle indenfor det psykologisk-pædagogiske område samt til forældre til højt begavede børnehavebørn.
Forfatter | Branca Lie |
---|---|
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Førskoler og børnehaver, Kognitiv psykologi |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. mar. 2017 |
Sideantal | 122 |
Bredde | 153 |
Højde | 226 |
Dybde | 9 |
Vægt | 245 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 2. mar. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771585407 |
ISBN-10 | 8771585400 |
EAN | 9788771585407 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | nor |
Oversætter | Ea Bay |
Foreword Author | Ole Kyed |
Omslagsgrafiker | Sysser Bengtsson |
Illustreret i farver/sh | Nej |