Hitskabelonen
248,75 kr
500
ISBN
9788759521700
Hvad er et hit? Er det muligt at give en endegyldig opskrift på et hit - en hitskabelon? Er hittet den gode melodi, den rigtige tekst og et stærkt udtryk i skøn forening, eller er det blot resultatet af kalkuleret mediemanipulation, massive salgskampagner og simpel hype-værdi?
I Hitskabelonen giver Henrik Marstal og Morten Jaeger ikke blot et kvalificeret bud på hvad hit er, men også på hvorfor pophittet af i dag er underlagt en stærk ensretning, der modarbejder den kulturelle mangfoldighed. Bogen går bag kulisserne, afslører hittets manipulerende virkemidler og ser nærmere på interessekonflikterne mellem medier, musikere og pladeselskaber. Altsammen suppleret med virkelige historier fra den danske og udenlandske musikscene.
Hitskabelonen er en kritisk kommentar til McDonaldiseringen af musikken, Popstars-kulturen, pladeindustriens kortsigtede markedsføringsstrategier samt mediernes stigende tendens til at sigte mod laveste musikalske fællesnævner. Forfatterne diskuterer desuden lytternes eget ansvar for hvordan hverdagens lydkulisser er udformet.
Bogen henvender sig til alle der forholder sig kritisk til tidens musikudbud, ligesom den også henvender sig til nuværende og kommende hitmagere.
I Hitskabelonen giver Henrik Marstal og Morten Jaeger ikke blot et kvalificeret bud på hvad hit er, men også på hvorfor pophittet af i dag er underlagt en stærk ensretning, der modarbejder den kulturelle mangfoldighed. Bogen går bag kulisserne, afslører hittets manipulerende virkemidler og ser nærmere på interessekonflikterne mellem medier, musikere og pladeselskaber. Altsammen suppleret med virkelige historier fra den danske og udenlandske musikscene.
Hitskabelonen er en kritisk kommentar til McDonaldiseringen af musikken, Popstars-kulturen, pladeindustriens kortsigtede markedsføringsstrategier samt mediernes stigende tendens til at sigte mod laveste musikalske fællesnævner. Forfatterne diskuterer desuden lytternes eget ansvar for hvordan hverdagens lydkulisser er udformet.
Bogen henvender sig til alle der forholder sig kritisk til tidens musikudbud, ligesom den også henvender sig til nuværende og kommende hitmagere.
Undertitel | Imod popmusikkens ensretning |
---|---|
Forfatter | Henrik Marstal |
Forlag | Lindhardt og Ringhof |
Indbinding | Ingen |
Varegruppe | Kultur, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. nov. 2003 |
Sideantal | 232 |
Bredde | 127 |
Højde | 200 |
Dybde | 18 |
Vægt | 283 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 18. nov. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759521700 |
ISBN-10 | 8759521708 |
EAN | 9788759521700 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |