Hvad enhver lærer og skoleleder bør vide om god læseundervisning
295,00 kr
500
ISBN
9788798117957
Alle kan lære at læse.
Alle kan udvikle en kærlighed til læsning og gøre læsning til et effektivt værktøj i livet. Læsning åbner menneskers verden og gør dem stærke og handlekraftige. Så optimistisk og livsbekræftende kan det siges.
Lærere og skoleledere ved allerede, hvilke læsemetoder, der er effektive. Det næste bliver at finde ud af, hvem disse strategier er effektive for. Ved at matche det, vi allerede ved om god læseundervisning, med den måde, eleverne lærer optimalt på, kan vi finde nøglen til hvert enkelt barns læseindlæring.
Dr. Marie Carbo har skabt og udviklet konceptet om læsestile, der kort fortalt er læringsstilen i relation til læsning.
Dr. Marie Carbo har gennem mere end 25 år udviklet et læseprogram, der netop viser, hvorledes læseundervisning - også den, der fungerer godt i forvejen, kan forbedres ved netop at målrette læsemetoder og strategier til den enkelte elevs optimale måde at lære på.
Dr. Carbo præsenterer læseundervisning på en ny måde og viser med et væld af idéer, hvordan det skal gøres. I bogen gennemgås:
Læsestilprogrammet
Virkningsfulde, differentierede læsestrategier
Hvorledes eksisterende læsemetoder målrettes elevernes læringsstil
Udarbejdelse af læseprofiler
Afdækning af elevernes stærkeste indlæringskanaler
Nye læseværktøjer
Nøglen til motivation af umotiverede elever
Ideer til læsevenlige undervisningsmiljøer
Udover at have udviklet Læsestil-AnalysenT og Carbo-metodenT til indlæsning af lydbøger, har hun udgivet mere end 100 artikler i større, amerikanske uddannelsestidsskrifter, og skrevet tre banebrydende bøger: Teaching Students to Read Through Their Individual Learning Styles (Med Rita og Kenn Dunn), How to Record Books for Maximum Reading Gains, og What Every Principal Should Know About Teaching Reading, som hermed foreligger på dansk.
Den indflydelsesrige forlags- og uddannelsesvirksomhed ASCD anser Dr. Carbos forskning for én af de mest betydnin
Alle kan udvikle en kærlighed til læsning og gøre læsning til et effektivt værktøj i livet. Læsning åbner menneskers verden og gør dem stærke og handlekraftige. Så optimistisk og livsbekræftende kan det siges.
Lærere og skoleledere ved allerede, hvilke læsemetoder, der er effektive. Det næste bliver at finde ud af, hvem disse strategier er effektive for. Ved at matche det, vi allerede ved om god læseundervisning, med den måde, eleverne lærer optimalt på, kan vi finde nøglen til hvert enkelt barns læseindlæring.
Dr. Marie Carbo har skabt og udviklet konceptet om læsestile, der kort fortalt er læringsstilen i relation til læsning.
Dr. Marie Carbo har gennem mere end 25 år udviklet et læseprogram, der netop viser, hvorledes læseundervisning - også den, der fungerer godt i forvejen, kan forbedres ved netop at målrette læsemetoder og strategier til den enkelte elevs optimale måde at lære på.
Dr. Carbo præsenterer læseundervisning på en ny måde og viser med et væld af idéer, hvordan det skal gøres. I bogen gennemgås:
Læsestilprogrammet
Virkningsfulde, differentierede læsestrategier
Hvorledes eksisterende læsemetoder målrettes elevernes læringsstil
Udarbejdelse af læseprofiler
Afdækning af elevernes stærkeste indlæringskanaler
Nye læseværktøjer
Nøglen til motivation af umotiverede elever
Ideer til læsevenlige undervisningsmiljøer
Udover at have udviklet Læsestil-AnalysenT og Carbo-metodenT til indlæsning af lydbøger, har hun udgivet mere end 100 artikler i større, amerikanske uddannelsestidsskrifter, og skrevet tre banebrydende bøger: Teaching Students to Read Through Their Individual Learning Styles (Med Rita og Kenn Dunn), How to Record Books for Maximum Reading Gains, og What Every Principal Should Know About Teaching Reading, som hermed foreligger på dansk.
Den indflydelsesrige forlags- og uddannelsesvirksomhed ASCD anser Dr. Carbos forskning for én af de mest betydnin
Undertitel | Sådan skabes gode læseresultater samtidig med at kærligheden til læsning fremmes |
---|---|
Forfatter | Marie Carbo |
Forlag | Adlandia |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 29. aug. 2007 |
Sideantal | 256 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 29. aug. 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788798117957 |
ISBN-10 | 8798117955 |
EAN | 9788798117957 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Susanne Aabrandt |
Illustreret i farver/sh | Nej |