Hverdagsevaluering
268,75 kr
På lager
ISBN
9788762404298
Få styr på hvordan intern evaluering kan øge den enkelte elevs læring gennem refleksioner over undervisningen, og hvordan den interne evaluering kan realiseres i skolens hverdag uden at blive en uoverkommelig ekstra arbejdsbyrde for læreren.
Hverdagsevaluering omhandler intern evaluering i skolens praksis, nemlig den form for evaluering, som mange lærere inddrager løbende i deres undervisning. Bogen bygger på erfaringer med, hvordan evaluering med eleverne - og ikke af dem - giver lyst til at lære mere og viser vejen til målopfyldelse.
Hverdagsevaluering er opdelt i to dele. I første del behandles generelle problemstillinger med hensyn til teori og praksis i intern evaluering, mens anden del giver eksempler på konkrete evalueringsformer til skolens forskellige klassetrin og aktivitetsområder. Eksemplerne rækker lige fra faglig læring til udvikling af personlige kompetencer. De er grupperet om indskoling, mellemtrin og overbygning og relaterer ikke alene til skolens faglige undervisning, men også til elevernes læring i bred forstand.
I bogens anden del er der vist et bredt udsnit af forskellige typer af modeller til intern evaluering.
De viste evalueringeksempler er til fri kopiering og kan anvendes direkte, som de er, eller tjene som ny inspiration ved tilpasning til egen evalueringspraksis.
Hverdagsevaluering omhandler intern evaluering i skolens praksis, nemlig den form for evaluering, som mange lærere inddrager løbende i deres undervisning. Bogen bygger på erfaringer med, hvordan evaluering med eleverne - og ikke af dem - giver lyst til at lære mere og viser vejen til målopfyldelse.
Hverdagsevaluering er opdelt i to dele. I første del behandles generelle problemstillinger med hensyn til teori og praksis i intern evaluering, mens anden del giver eksempler på konkrete evalueringsformer til skolens forskellige klassetrin og aktivitetsområder. Eksemplerne rækker lige fra faglig læring til udvikling af personlige kompetencer. De er grupperet om indskoling, mellemtrin og overbygning og relaterer ikke alene til skolens faglige undervisning, men også til elevernes læring i bred forstand.
I bogens anden del er der vist et bredt udsnit af forskellige typer af modeller til intern evaluering.
De viste evalueringeksempler er til fri kopiering og kan anvendes direkte, som de er, eller tjene som ny inspiration ved tilpasning til egen evalueringspraksis.
Forlag | Kroghs Forlag |
---|---|
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. feb. 2006 |
Sideantal | 134 |
Bredde | 210 |
Højde | 296 |
Dybde | 8 |
Vægt | 402 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 24. feb. 2006 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762404298 |
ISBN-10 | 8762404296 |
EAN | 9788762404298 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |