Hvor har du stillet mit legetøj?
198,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771180626
Er det godt nok, at legetøjsbilen er smidt hen i hjørnet? Og at bondegården står nøgen uden dyr? Nej, siger forfatteren til denne bog og viser, hvordan arrangering af legetøj har kvalitativ betydning for barnets leg og psykologiske udvikling.
Der er blandt forskere og pædagoger både enighed om og fokus på, hvor vigtig børns leg er for deres udvikling. Dette tænker man ind i læreplaner og aktiviteter i daginstitutionerne, hvor der især tages udgangspunkt i særligt tilrettelagte aktiviteter, såsom sprogstimulering, spisesituationer og naturoplevelser.
Men hvorfor ikke inddrage de oplagte muligheder legetøjet, der er til rådighed hele tiden, giver for at støtte op om både leg og udvikling også?
Der er blandt forskere og pædagoger både enighed om og fokus på, hvor vigtig børns leg er for deres udvikling. Dette tænker man ind i læreplaner og aktiviteter i daginstitutionerne, hvor der især tages udgangspunkt i særligt tilrettelagte aktiviteter, såsom sprogstimulering, spisesituationer og naturoplevelser.
Men hvorfor ikke inddrage de oplagte muligheder legetøjet, der er til rådighed hele tiden, giver for at støtte op om både leg og udvikling også?
Bogen viser, hvordan det omgivende rum, legetøjet og specielt arrangering af legetøj kan stimulere barnets leg og udvikling. Bogen går i dybden med arrangering af legetøj og betydningen heraf for såvel småbarnets psykologiske udvikling som legen. Her er også praktiske anvisninger til, hvordan man selv kan arrangere legetøjet.
Bogens forfatter foreslår, at vi i Danmark skeler lidt mere til f.eks. USA, hvor daginstitutionerne har særligt fokus på at inddrage legetøj i den pædagogiske praksis og derved støtter – eller ligefrem skaber – barnets udvikling.
Bogen henvender sig særligt til pædagoger og andet pædagogisk personale, der arbejder med 1-3-årige børn, samt forskere og andre fagpersoner inden for børns psykologiske udvikling. Men forældre kan også læse med.
Henriette Søbjerg Knudsen er kandidat i pædagogisk psykologi fra RUC og DPU og arbejder i dag som leder af en integreret daginstitution.
Bogen henvender sig særligt til pædagoger og andet pædagogisk personale, der arbejder med 1-3-årige børn, samt forskere og andre fagpersoner inden for børns psykologiske udvikling. Men forældre kan også læse med.
Henriette Søbjerg Knudsen er kandidat i pædagogisk psykologi fra RUC og DPU og arbejder i dag som leder af en integreret daginstitution.
Undertitel | 1-3-åriges udviklingsmuligheder ved arrangering af legetøj |
---|---|
Forfatter | Henriette Søbjerg Knudsen |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Børnepsykologi og udviklingspsykologi, Legetøj: fremstilling og dekorering |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 30. aug. 2014 |
Sideantal | 128 |
Bredde | 154 |
Højde | 222 |
Dybde | 10 |
Vægt | 262 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 30. aug. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771180626 |
ISBN-10 | 8771180621 |
EAN | 9788771180626 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |