IKT og pædagogisk praksis på danske grundskoler

Af: Inge M. Bryderup
197,50 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788776842185

- Hvordan bruges informations- og kommunikationsteknolgi (IKT) i undervisningen på danske grundskoler?- Hvilken betydning har brugen af IKT?- Hvilke forhold spiller ind på lærernes brug af IKT i undervisningen?- Hvilke udviklingstendenser ses i den pædagogiske praksis både med og uden inddragelse af IKT?

Det er nogle af de spørgsmål, der søges besvaret i præsentationen af de danske resultater af en større international undersøgelse af IKT i undervisningen (SITES 2006). Undersøgelsen bygger på spørgeskemaer til skoleledere, lærere, der underviser i matematik og naturfag i 8. klasse, samt teknisk ansvarlige. Resultaterne viser, at de danske skoler er velforsynede med både hardware og software, og at lærerne også bruge IKT i deres undervisning. Der ses blandt skolelederne en opbakning til brug af IKT i undervisningen. Samtidig viser undersøgelsen, at der blandt skolelederne er en vis skepsis med hensyn til betydningen af IKT både for den pædagogiske praksis og for elevernes resultater. Det fremgår ligeledes af undersøgelsen, at der siden 1998 er sket et skift i det dominerende pædagogiske paradigme på skolerne, hvor der i dag i højere grad lægges vægt på traditionelle pædagogiske værdier end på et livslangt læringsparadigme.

Specifikationer
Undertitel - resultater af en international undersøgelse
Forfatter Inge M. Bryderup
Forlag Aarhus Universitetsforlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Undervisningsudstyr og teknologi, e-læring
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. jan. 2008
Sideantal 237
Bredde 170
Højde 235
Dybde 20
Vægt 583
Første udgave 2008
Oplagsdato 1. jan. 2008
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788776842185
ISBN-10 8776842185
EAN 9788776842185
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.