Ind i naturfag
Styrk elevernes faglighed gennem arbejdet med sprog
Det naturfaglige sprog er meget anderledes end det eleverne møder og anvender i deres hverdag, og det adskiller sig på mange måder fra sprogbrugen i skolens andre fag. Bogen introducerer til en måde at arbejde med skriftsprog i naturfag på som er integreret i en undersøgende og engagerende naturfagsundervisning.
Med teksteksempler fra mellemtrinnet guides læseren igennem analyse og evaluering af elevers sprog. Og hun får konkret inspiration til planlægning af undervisning der udvikler elevernes hverdagsagtige sprogbrug til et mere præcist og abstrakt fagsprog. Det gør dem naturfagligt kompetente - ikke blot på skrift, men også mundtligt.
Bogens ideer og redskaber kan anvendes på alle klassetrin så bogen kan fungere som en hånd- og inspirationsbog for læreren til sprogbaseret undervisning gennem et helt skoleforløb. Den giver lærerstuderende et solidt afsæt for arbejdet med sprogudvikling i naturfag.
Undertitel | Fra tekster til naturfaglig kompetence |
---|---|
Forfatter | Grethe Kjær Jacobsen;Ruth Mulvad |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Læreruddannelse, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. mar. 2022 |
Sideantal | 226 |
Bredde | 155 |
Højde | 227 |
Dybde | 20 |
Vægt | 419 |
Første udgave | 2022 |
Oplagsdato | 1. mar. 2022 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Didaktikserien |
ISBN-10 | 8750058983 |
EAN | 9788750058984 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |