Ingen arme, ingen kager!
167,50 kr
På lager
ISBN
9788790220525
Ingen arme, ingen kager stiller skarpt på den pædagogiske praksis i folkeskolen. Gennem nærgående analyser af et projektforløb i ottende klasse sættes der kritisk fokus på en folkeskole, der stiller høje krav til elevernes selvstændighed og faglige præstationer og som afstedkommer, at nogle elever falder igennem. De mange eksempler fra praksis er genkendelige, og analyserne af lærernes forskellige måder at håndtere og evaluere arbejdet og eleverne på er både provokerende og øjenåbnende. I forlængelse heraf leveres også en kritisk analyse af den aktuelle skolepolitik.
Bogen fungere desuden som en praktisk introduktion til, hvordan man kan bruge den franske sociolog Pierre Bourdieus teori og metode til at analysere pædagogisk praksis. Bogen indeholder en selvstændig kort præsentation af Boudieus teorier.
Bogen fungere desuden som en praktisk introduktion til, hvordan man kan bruge den franske sociolog Pierre Bourdieus teori og metode til at analysere pædagogisk praksis. Bogen indeholder en selvstændig kort præsentation af Boudieus teorier.
Undertitel | En Bourdieu-inspireret praksisanalyse af skolens sociale sortering |
---|---|
Forfatter | Stinus Storm Mikkelsen; Camilla Gregersen |
Forlag | Unge Pædagoger |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. dec. 2007 |
Sideantal | 155 |
Bredde | 148 |
Højde | 210 |
Dybde | 11 |
Vægt | 260 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 13. sep. 2012 |
Oplag | 5 |
Udgave | 1 |
Serie | Unge Pædagogers serie¤En håndsrækning til læreruddannelsen |
ISBN-13 | 9788790220525 |
ISBN-10 | 8790220528 |
EAN | 9788790220525 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |