Inkluderet i skolens læringsfællesskab?
413,75 kr
På lager
ISBN
9788772815527
Inkluderet i skolens læringsfællesskab - en fortløbende problemidentifikations- og løsningsstrategi - inkl. cd
En af de største udfordringer for lærere, pædagoger og andre af skolens medarbejdere er at støtte op om, at alle elever bliver fuldgyldige medlemmer af læringsfællesskabet i en skole, hvor mangfoldigheden blandt eleverne til stadighed øges. Inkluderet i skolens læringsfællesskab? En fortløbende problemidentifikations- og problemløsningsstrategi handler om, hvordan man kan identificere problemstillinger, der vedrører både det samlede læringsmiljø og specifikke elever, og hvordan disse problematikker kan ændres på en måde, så den pågældende elev bliver et (mere) aktivt medlem af klassens læringsfællesskab.
Bogen indeholder et observationsmateriale, der er udviklet med henblik på at støtte lærere i at identificere nogle af de problemstillinger, der eksisterer omkring enkelte børn eller hele klassen. Derved får teamet og den enkelte lærer et solidt udgangspunkt at reflektere, evaluere og træffe beslutninger ud fra med henblik på at løse problemerne og inkludere den eller de elever, der oplever vanskeligheder.
Om serien Specialpædagogik i tiden
Serien Specialpædagogik i tiden sætter fokus på specialpædagogikkens vilkår og søger at afspejle de til enhver tid givne specialpædagogiske teorier og deres udmøntning i praksis. Og netop i den specialpædagogiske sammenhæng spiller tiden en væsentlig rolle. Specialpædagogik er i bund og grund et produkt af videnskab, ideologi og praksis, og som sådan helt afhængig af den samfundsstruktur og -kultur den specialpædagogiske bistand udøves i.
Specialpædagogik i tiden sætter spørgsmålstegn ved normaliteten og udfordrer vores normalitetstænkning. Serien henvender sig til lærere i grundskolen og i efter- og videreuddannelser samt til lærerstuderende i det nye linjefag specialpædagogik.
En af de største udfordringer for lærere, pædagoger og andre af skolens medarbejdere er at støtte op om, at alle elever bliver fuldgyldige medlemmer af læringsfællesskabet i en skole, hvor mangfoldigheden blandt eleverne til stadighed øges. Inkluderet i skolens læringsfællesskab? En fortløbende problemidentifikations- og problemløsningsstrategi handler om, hvordan man kan identificere problemstillinger, der vedrører både det samlede læringsmiljø og specifikke elever, og hvordan disse problematikker kan ændres på en måde, så den pågældende elev bliver et (mere) aktivt medlem af klassens læringsfællesskab.
Bogen indeholder et observationsmateriale, der er udviklet med henblik på at støtte lærere i at identificere nogle af de problemstillinger, der eksisterer omkring enkelte børn eller hele klassen. Derved får teamet og den enkelte lærer et solidt udgangspunkt at reflektere, evaluere og træffe beslutninger ud fra med henblik på at løse problemerne og inkludere den eller de elever, der oplever vanskeligheder.
Om serien Specialpædagogik i tiden
Serien Specialpædagogik i tiden sætter fokus på specialpædagogikkens vilkår og søger at afspejle de til enhver tid givne specialpædagogiske teorier og deres udmøntning i praksis. Og netop i den specialpædagogiske sammenhæng spiller tiden en væsentlig rolle. Specialpædagogik er i bund og grund et produkt af videnskab, ideologi og praksis, og som sådan helt afhængig af den samfundsstruktur og -kultur den specialpædagogiske bistand udøves i.
Specialpædagogik i tiden sætter spørgsmålstegn ved normaliteten og udfordrer vores normalitetstænkning. Serien henvender sig til lærere i grundskolen og i efter- og videreuddannelser samt til lærerstuderende i det nye linjefag specialpædagogik.
Undertitel | en fortløbende problemidentifikations- og løsningsstrategi (inkl. cd) |
---|---|
Forfatter | Susan Tetler, Dianne L. Ferguson, Kirsten Baltzer, Connie Boye |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Specialundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 23. mar. 2011 |
Sideantal | 94 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 6 |
Vægt | 260 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 23. mar. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Specialpædagogik i tiden |
ISBN-13 | 9788772815527 |
ISBN-10 | 8772815523 |
EAN | 9788772815527 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |