Interkulturel didaktik
Interkulturel didaktik handler om at organisere undervisning for alle skolens elever – om at integrere en interkulturel dimension i den almindelige pædagogiske tænkning. Bogen introducerer til traditioner for interkulturel didaktik og leverer inspiration til at reflektere over og skabe ny handling i forhold til pædagogiske udfordringer som:
-
Hvordan kan forskelle i skolen forstås og håndteres?
-
Hvordan kan alle elever inkluderes i undervisningen?
-
Kan forskelle gøres frugtbare?
-
Hvordan kan ulighed bekæmpes?
Bogens første del gennemgår, hvordan traditioner for interkulturel undervisning har udviklet sig i den anglosaksiske verden. På denne baggrund inviteres læseren med ud i didaktiske refleksioner over, hvordan undervisning kan forandres i interkulturel retning.
Bogens anden del bringer en række analyser af eksempler på interkulturel undervisning i praksis. Fokus er det didaktiske arbejde med indholdet, eleverne og arbejdsformerne, og med dette afsæt peger forfatterne på både udfordringer og muligheder for at interkulturalisere undervisningen.
| Undertitel | Introduktion til teorier og tilgange |
|---|---|
| Forfatter | Mette Buchardt;Liv Fabrin |
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Indbinding | Bog |
| Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 29. mar. 2019 |
| Sideantal | 96 |
| Første udgave | 2012 |
| Oplagsdato | 10. jan. 2022 |
| Oplag | 2 |
| Udgave | 2 |
| ISBN-13 | 9788741277349 |
| ISBN-10 | 8741277349 |
| EAN | 9788741277349 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





