Interkulturel didaktik
Interkulturel didaktik handler om at organisere undervisning for alle skolens elever – om at integrere en interkulturel dimension i den almindelige pædagogiske tænkning. Bogen introducerer til traditioner for interkulturel didaktik og leverer inspiration til at reflektere over og skabe ny handling i forhold til pædagogiske udfordringer som:
-
Hvordan kan forskelle i skolen forstås og håndteres?
-
Hvordan kan alle elever inkluderes i undervisningen?
-
Kan forskelle gøres frugtbare?
-
Hvordan kan ulighed bekæmpes?
Bogens første del gennemgår, hvordan traditioner for interkulturel undervisning har udviklet sig i den anglosaksiske verden. På denne baggrund inviteres læseren med ud i didaktiske refleksioner over, hvordan undervisning kan forandres i interkulturel retning.
Bogens anden del bringer en række analyser af eksempler på interkulturel undervisning i praksis. Fokus er det didaktiske arbejde med indholdet, eleverne og arbejdsformerne, og med dette afsæt peger forfatterne på både udfordringer og muligheder for at interkulturalisere undervisningen.
Undertitel | Introduktion til teorier og tilgange |
---|---|
Forfatter | Mette Buchardt;Liv Fabrin |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Bog |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 29. mar. 2019 |
Sideantal | 96 |
Bredde | 157 |
Højde | 232 |
Dybde | 9 |
Vægt | 196 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 10. jan. 2022 |
Oplag | 2 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788741277349 |
ISBN-10 | 8741277349 |
EAN | 9788741277349 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |