Interkulturel didaktik

Af: Peter Hobel, Tine Brøndum og Morten Meisner
248,75 kr
På lager
ISBN
9788772161242
Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.

Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.

Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.

Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.

Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.
Specifikationer
Forfatter Peter Hobel, Tine Brøndum og Morten Meisner
Forlag Frydenlund
Indbinding Paperback
Thema koder Videregående skoler
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 29. sep. 2020
Sideantal 185
Bredde 154
Højde 220
Dybde 11
Vægt 320
Første udgave 2020
Oplagsdato 29. sep. 2020
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 8772161248
EAN 9788772161242
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.