International markedskommunikation

Af: Anne Ellerup Nielsen;Finn Frandsen;Winni Johansen
350,00 kr
På lager
ISBN
9788776751425
Bogen er den første større indføring på dansk i international markedskommunikation med hovedvægt på såvel den kulturelle kontekst som på »budskabsudformningen«, dvs. de konkrete sproglige og/eller visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder. I bogen gennemgås fire centrale genrer indenfor markedskommunikation, nemlig reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, deres opbygning og retoriske strategier. Hvert kapitel er forsynet med autentiske tekst- og billedeksempler på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og arbejder med kommunikation og kultur i markedsføringen. Finn Frandsen, cand.mag. i fransk og idéhistorie. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i mediesprog, markedskommunikation og public relations. Winni Johansen, cand.ling.merc. i fransk. Adjunkt ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskultur, interkulturel kommunikation og franske samfundsforhold. Anne Ellerup Nielsen, ph.d. og cand.ling.merc. i fransk. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskommunikation, argumentationsteori og tekstlingvistik.
Specifikationer
Undertitel I en postmoderne verden
Forfatter Anne Ellerup Nielsen;Finn Frandsen;Winni Johansen
Forlag Hans Reitzels Forlag
Indbinding Indbundet
Thema koder For erhvervsuddannelse, Kommunikation og præsentation i erhvervslivet
Varegruppe Økonomi
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 9. okt. 2002
Sideantal 280
Bredde 175
Højde 252
Dybde 17
Vægt 570
Første udgave 2009
Oplagsdato 26. sep. 2011
Oplag 7
Udgave 1
ISBN-13 9788776751425
ISBN-10 8776751425
EAN 9788776751425
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Carsten Lassen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.