Interpretive consumer research
327,50 kr
500
ISBN
9788716134912
Forbrugerforskning er i dag ikke begrænset til løsning af markedsføringsmæssige problemer, men er blevet et centralt emne for alle samfundsvidenskabelige discipliner. I den afsætningsøkonomiske forskning spiller den fortolkende tilgang til forbrugerstudier en stadig stigende rolle. Bogen præsenterer en bred vifte af begrebsmæssige og empiriske indfaldsvinkler til forståelse og forklaring af både ""forbrug"" og ""forbruger"". Modellen af forbrugeren som individuel beslutningstager erstattes af et langt rigere perspektiv, som placerer forbrugeren i en social og kulturel sammenhæng, hvor de kollektive påvirkninger går hånd i hånd med de individuelle forbrugshandlinger. Bidragene afspejler den aktuelle debat om den fortolkende forskning som en anerkendt tilgang til forbrugerforskning. Bogen henvender sig til studerende og forskere, der arbejder inden for områder som forbrugeradfærd, afsætningsøkonomi, kultur- og mediestudier samt sociologi.
Undertitel | paradigms, methodologies & applications |
---|---|
Forlag | Copenhagen Business School Press |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 19. dec. 2002 |
Sideantal | 365 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 19. dec. 2002 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788716134912 |
ISBN-10 | 8716134915 |
EAN | 9788716134912 |
Sprog | eng |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |