It-didaktisk design

Af: Karin Tweddell Levinsen og Birgitte Holm Sørensen
228,75 kr
På lager
ISBN
9788772162522
It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.

Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.

Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.

Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.
Specifikationer
Forfatter Karin Tweddell Levinsen og Birgitte Holm Sørensen
Forlag Frydenlund
Indbinding Paperback
Thema koder Undervisningsudstyr og teknologi, e-læring
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 20. okt. 2020
Sideantal 144
Bredde 115
Højde 220
Dybde 9
Vægt 261
Første udgave 2020
Oplagsdato 20. okt. 2020
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 877216252X
EAN 9788772162522
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Signe Kisbye Mikkelsen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.