Journalistik i praksis
Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.
Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.
Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.
Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.
Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.
Forfatter | Gitte Gravengaard |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kommunikationsstudier |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. aug. 2010 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 172 |
Højde | 240 |
Dybde | 14 |
Vægt | 387 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 20. aug. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759314579 |
ISBN-10 | 8759314575 |
EAN | 9788759314579 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |