Journalistik i praksis

Af: Gitte Gravengaard
70,00 kr
På lager
ISBN
9788759314579

Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.

Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.

Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.

Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.  

Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.

Specifikationer
Forfatter Gitte Gravengaard
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Kommunikationsstudier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 20. aug. 2010
Sideantal 0
Bredde 172
Højde 240
Dybde 14
Vægt 387
Første udgave 2010
Oplagsdato 20. aug. 2010
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759314579
ISBN-10 8759314575
EAN 9788759314579
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.