Kernekvaliteter
317,50 kr
500
ISBN
9788790959487
En ledelsesperle
Denne nye hollandske bog er en meget bemærkelsesværdig bog.
Den er dyb, modig, vedkommende og engageret. Den balancerer på en fin måde imellem det komplekse og det paradoksfyldte. Bogen er både praktisk og teoretisk. Den er konkret og reflekterende. Det er på samme tid en psykologisk orienteret og virksomhedsorienteret bog. Den ser en virksomhed som noget meningsfyldt. Ja, en virksomhed har en sjæl, er besjælet. Den har nogle opgaver at løse, har en mission, og derfor skal den ledes og udvikles.
Hvordan skaber man som leder en organisation, hvor de ansatte tager ansvar for deres eget liv og arbejde, opfører sig ansvarligt som en del af en større helhed, handler ud fra deres egne kernekvaliteter og præsterer det bedste, de har i sig? Det er spørgsmål, som alle ledere må stille sig selv, og det er præcist de spørgsmål, som denne bogs forfatter stiller, og forsøger at give nogle svar på.
Det er en ledelsesbog. Der er ingen ckeck-lister og smarte løsninger. Der er mange spørgsmål; der er mange invitationer til læseren om selv at reflektere, selv gå videre, selv tage ansvar, men det kræver en indsats af læseren. Og den kloge læser véd, at det er den eneste farbare vej til bedre ledelse og til bedre virksomheder. Lederen må selv være med, med sig selv og med sin virksomhed og dens medarbejdere.
Det er en fremragende bog. Det er en perle i den meget store mængde af ledelsesbøger, der udgives.
Steen Hildebrandt
Professor, Ph. D.
Institut for Organisation og Ledelse
Handelshøjskolen i Århus
Denne nye hollandske bog er en meget bemærkelsesværdig bog.
Den er dyb, modig, vedkommende og engageret. Den balancerer på en fin måde imellem det komplekse og det paradoksfyldte. Bogen er både praktisk og teoretisk. Den er konkret og reflekterende. Det er på samme tid en psykologisk orienteret og virksomhedsorienteret bog. Den ser en virksomhed som noget meningsfyldt. Ja, en virksomhed har en sjæl, er besjælet. Den har nogle opgaver at løse, har en mission, og derfor skal den ledes og udvikles.
Hvordan skaber man som leder en organisation, hvor de ansatte tager ansvar for deres eget liv og arbejde, opfører sig ansvarligt som en del af en større helhed, handler ud fra deres egne kernekvaliteter og præsterer det bedste, de har i sig? Det er spørgsmål, som alle ledere må stille sig selv, og det er præcist de spørgsmål, som denne bogs forfatter stiller, og forsøger at give nogle svar på.
Det er en ledelsesbog. Der er ingen ckeck-lister og smarte løsninger. Der er mange spørgsmål; der er mange invitationer til læseren om selv at reflektere, selv gå videre, selv tage ansvar, men det kræver en indsats af læseren. Og den kloge læser véd, at det er den eneste farbare vej til bedre ledelse og til bedre virksomheder. Lederen må selv være med, med sig selv og med sin virksomhed og dens medarbejdere.
Det er en fremragende bog. Det er en perle i den meget store mængde af ledelsesbøger, der udgives.
Steen Hildebrandt
Professor, Ph. D.
Institut for Organisation og Ledelse
Handelshøjskolen i Århus
Undertitel | organisationens skjulte værdier |
---|---|
Forfatter | Daniel D. Ofman |
Forlag | JP Bøger |
Indbinding | Ingen |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. jun. 2002 |
Sideantal | 189 |
Bredde | 157 |
Højde | 230 |
Dybde | 13 |
Vægt | 337 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 25. jun. 2002 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788790959487 |
ISBN-10 | 8790959485 |
EAN | 9788790959487 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dut |
Oversætter | Henny Malefijt |
Illustreret i farver/sh | Nej |