Klasselærere - tradition og fornyelse
65,00 kr
På lager
ISBN
9788777770227
Klasselæreren er en central person i den danske folkeskole. Det forventes, at hun påtager sig ansvaret for at skabe optimale rammer for den enkelte elev og for klassens virke både fagligt og socialt.
Den foreliggende bog er en forsknings- og evaluerings rapport om klasselæreren. Bogen bygger på analyser af de udviklingsarbejder om ´Udviden klasselærerfunktion´, som blev igangsat på baggrund af Folketingets Udviklingsprogram for Folkeskolen.
I bogen behandles ikke blot erfaringerne fra de enkelte udviklingsarbejder, men der ses også på, hvordan sidde erfaringer peger frem mod en dybere forståelse af klasselærerens rolle i fremtidens skole. Der peges på, at arbejdet med relationer og omsorg bør opvurderes og professionaliseres, og at dette arbejde må integreres i den daglige undervisning og i skoleudviklingen.
Den foreliggende bog er en forsknings- og evaluerings rapport om klasselæreren. Bogen bygger på analyser af de udviklingsarbejder om ´Udviden klasselærerfunktion´, som blev igangsat på baggrund af Folketingets Udviklingsprogram for Folkeskolen.
I bogen behandles ikke blot erfaringerne fra de enkelte udviklingsarbejder, men der ses også på, hvordan sidde erfaringer peger frem mod en dybere forståelse af klasselærerens rolle i fremtidens skole. Der peges på, at arbejdet med relationer og omsorg bør opvurderes og professionaliseres, og at dette arbejde må integreres i den daglige undervisning og i skoleudviklingen.
Forfatter | Ole Harrit, Niels Kryger, Lejf Moos, Niels Reinsholm, Kirsten Reisby |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Undervisningspersonale |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1992 |
Sideantal | 160 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1992 |
Oplagsdato | 1. jan. 1992 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | PPP-serien |
ISBN-10 | 8777770226 |
EAN | 9788777770227 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |