Klassisk og moderne læringsteori

Af: Peter Kaspersen;Steen Beck;Michael Paulsen
460,00 kr
På lager
ISBN
9788741258447

 

Hensigten med Klassisk og moderne læringsteori er at præsentere de vigtigste læringsteoretikere inden for forskellige filosofiske, psykologiske og sociologiske retninger fra antikken til nutiden. Bogen består af en række kapitler, der er opbygget på principielt på samme måde, og som refererer til hinanden. Læserne får herved et konkret indblik i de relevante teorier og samtidig mulighed for at skabe sig et overblik over de lange linjer i teoriudviklingen. Sammenbindingen sker ved, at de klassiske teorier tematiseres. Kant præsenteres fx ikke blot som en oplysningsfilosof fra 1700-tallet, men også som repræsentant for ”aktiv læring”, et tema der genfindes i de mest aktuelle læringsteorier.   Formålet er, at de studerende får en sikker viden, så de bliver i stand til at bedømme de mange pædagogiske teorier og metoder, som med jævne mellemrum dukker op. Disse markedsføres typisk som enestående og i stand til at løse problemer, som ingen hidtil har kunnet løse, men de viser sig ofte at have en kort levetid, netop fordi brugerne af dem ikke har tilstrækkelig viden til at vurdere, hvad de kan og ikke kan bruges til. Bogens forfattere har i bogen taget udgangspunkt i erfaringerne fra deres egen undervisning på Syddansk Universitet, masteruddannelsen i gymnasiepædagogik for gymnasielærere, samt kandidatuddannelsen i pædagogik for bachelorer og professionsbachelorer i uddannelses-, sundheds- og socialsektoren.
Specifikationer
Forfatter Peter Kaspersen;Steen Beck;Michael Paulsen
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. aug. 2014
Sideantal 448
Bredde 180
Højde 253
Dybde 34
Vægt 930
Første udgave 2014
Oplagsdato 15. aug. 2014
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741258447
ISBN-10 8741258447
EAN 9788741258447
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.