Kom ind i sproget
Kom ind i sproget kvalificerer folkeskolens faglærere til at møde flersprogede elever med den særlige faglighed, der knytter sig til dansk som andetsprog. Gennem faglige forløb og andre praksiseksempler viser forfatterne, hvordan lærere kan tilrettelægge stilladserende og sprogudviklende undervisning i og på tværs af klassetrin i skolens fag.
Vigtige emner i bogen er:
sprogbaseret undervisning: samtale, ordforråd og literacyvurdering, analyse af læremidler med særligt blik for sprog og sproglig udvikling, evaluering af elevsprog, inddragelse af forældre som ressource,
udslusning af elever fra modtagelsesklasse- til almenundervisning
Hvert kapitel afsluttes med studieopgaver, der understøtter den studerendes refleksioner over, hvordan det læste hænger sammen med andre fag og egen erfaring, og hvordan det kan inspirere og udvikle undervisningen.
Undervisning af flersprogede elever er en del af læreruddannelsens obligatoriske fagområde 'Pædagogik og lærerfaglighed'.
Forfatterne har alle erfaring med undervisning i dansk som andetsprog på læreruddannelsen og videreuddannelsen og erfaring med at samarbejde med folkeskolelærere om udvikling af undervisning.
Undertitel | Flersprogede elever i fagundervisningen |
---|---|
Forfatter | Stine Kragholm Knudsen og Lone Wulff |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Tosprogethed og flersprogethed |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. jan. 2017 |
Sideantal | 280 |
Bredde | 156 |
Højde | 230 |
Dybde | 24 |
Vægt | 506 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 1. okt. 2018 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750049418 |
ISBN-10 | 8750049410 |
EAN | 9788750049418 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |