Kommunikation i internationale virksomheder 1-2

Af: Mie Femø Nielsen (red.), , Brian L. Due (red.), , Thomas L.W. Toft (red.), Gitte Gravengaard (red.), Ann Merrit Rikke Nielsen (red.)
520,00 kr
På lager
ISBN
9788759323878

Medarbejdere i internationale virksomheder skal kunne samarbejde på tværs af organisationer, ledelsesniveauer, lande, faglige baggrunde, kulturer og tidszoner, mens de jonglerer alskens medier for at nå vigtige strategiske mål.

Denne bog har fokus på, hvordan man som medarbejder kommunikerer effektivt i disse komplekse og dynamiske kontekster. Den går i dybden med en række af de vigtigste aspekter inden for interkulturel kommunikation og interaktion i internationale virksomheder og organisationer for at klæde læseren på til at forstå, hvad der kan ligge bag en replik på et videomøde, eller hvad der kan være de forretningsmæssige konsekvenser af en sætning i en e-mail. Med sit sprog- og kommunikationsvidenskabelige udgangspunkt er bogens omdrejningspunkt den daglige professionelle interaktion i internationale virksomheder. Medarbejdernes indbyrdes interaktion har afgørende betydning for virksomhedernes succes, udvikling og vækst.


Bogens emner strækker sig fra forretningsbreve, e-mails, ansigt til ansigt-møder og videomøder over formel og uformel interaktion, teamwork, knowledge management, organisatoriske rutiner og socialisering til indre branding, innovation og forandringskommunikation. Bogen trækker på den nyeste forskning og bygger på data, forfatterne har indsamlet i hele verden, og i bogen gives løbende eksempler fra kommunikativ praksis i lande som Argentina, Brasilien, Danmark, England, Indien, Kina, Tyskland, Ghana, Japan, Rusland, Sverige, Sydafrika, Tyrkiet, Ungarn og USA.


Målgruppen er studerende, der ønsker at dygtiggøre sig inden for international virksomhedskommunikation, såvel som professionelle medarbejdere, der ønsker ajourført viden og inspiration til effektive redskaber til at optimere deres daglige samarbejde i internationale virksomheder.

Specifikationer
Forfatter Mie Femø Nielsen (red.), , Brian L. Due (red.), , Thomas L.W. Toft (red.), Gitte Gravengaard (red.), Ann Merrit Rikke Nielsen (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Kommunikation og præsentation i erhvervslivet, Kommunikationsstudier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 24. aug. 2016
Sideantal 735
Bredde 176
Højde 243
Dybde 42
Vægt 1566
Første udgave 2016
Oplagsdato 24. aug. 2016
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759323878
ISBN-10 8759323876
EAN 9788759323878
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.