Kommunikation om innovation
495,00 kr
Forventes at udkomme i uge 13
ISBN
9788757433371
Verden er fuld af innovation. Nye teknologier, nye produkter, nye serviceydelser og helt nye industrier er dukket op.
Hvordan du kommunikerer om innovation, er afgørende, når du vil skabe mærkbar formidling, der kan omsættes til konkret handling. At kommunikere om innovation er en særlig form for kommunikation, der stiller skærpede krav til, at lederen er kreativ, tillidsskabelse, autentisk og mestrer evnen til at udstikke en retning.At få andre mennesker til at tænke og handle innovativt gennem sin kommunikation, er dog en vanskelig opgave.
Hvordan du kommunikerer om innovation, er afgørende, når du vil skabe mærkbar formidling, der kan omsættes til konkret handling. At kommunikere om innovation er en særlig form for kommunikation, der stiller skærpede krav til, at lederen er kreativ, tillidsskabelse, autentisk og mestrer evnen til at udstikke en retning.At få andre mennesker til at tænke og handle innovativt gennem sin kommunikation, er dog en vanskelig opgave.
Kvalitativ innovationskommunikation forudsætter organisatorisk forståelse, og bogen bidrager af samme grund til forskelligartet indsigt i motivation, strategi, kompleksitet, ledelse, tillid, feedback, kultur, læring, storytelling og præsentation – baseret på den nyeste viden inden for områderne. Den gode nyhed er, at innovationskommunikation kan læres.Denne bog hjælper dig til at blive en god og troværdig innovationkommunikator, der kan inspirere til at omsætte innovation fra brændende vision til levende organisationskultur.
Om forfatterne
Susanne Rubæk, cand.scient.adm. i driftsøkonomi, suppleret med en række proceskonsulentuddannelser. Hun har bred erfaring fra ansættelser i privat og offentlig regi. Susanne er ekstern lektor og næstformand i Dansk Crowdsourcing Forening.
Morten Svalgaard Nielsen, teaterinstruktør, MA i ledelses- og organisationspsykologi og forfatter til bl.a. ”Ledelse fra scenekanten”. Mortens erfaringer fra arbejdet som lederudviklingskonsulent og hans baggrund som leder i teaterverdenen, og som iscenesætter af talrige teaterforestillinger, har givet ham unik viden om formidling og kreativitet.
Indholdsoversigt
Forord
Bogens opbygning
DEL 1. Innovation som nyhedsværdi og motivation som drivkraft
Kapitel 1. Innovation
Kapitel 2. Motivation
DEL 2. At arbejde med visioner, mening og strategi i komplekse organisationer
Kapitel 3. Mening og strategi
Kapitel 4. Kompleksitet, ikke-viden og dilemmaer
DEL 3. At bedrive ledelse i innovationsmiljøer
Kapitel 5. Ledelse
Kapitel 6. Selvledelse og delegering
Kapitel 7. Tillid og troværdighed
DEL 4. Kommunikation som kulturskabende gamechanger
Kapitel 8. Kommunikation, modstand og feedback
Kapitel 9. Kultur, læring og kreativitet
Kapitel 10. Præsentationer og storytelling
Kapitel 11. Interviews
Efterskrift
Kildeliste
Undertitel | Fra brændende vision til levende organisationskultur |
---|---|
Forfatter | Morten Svalgaard Nielsen & Susanne Rubæk |
Forlag | Djøf Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 31. mar. 2016 |
Sideantal | 250 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 18 |
Vægt | 450 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 31. mar. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757433371 |
ISBN-10 | 8757433372 |
EAN | 9788757433371 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |