Kommunikation på Roskilde Universitet 1978-2018
198,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788793709089
Den største uddannelser på RUC har nu eksisteret i 40 år og fejrer sig selv med denne bog om uddannelsens tilblivelse og udvikling. Kommunikation hed i udgangspunktet i 1978 Medieuddannelsen. Begrebet faglig formidling var omdrejningspunktet. De studerende skulle lære at formidle deres andet fag, f.eks. historie, biologi eller socialvidenskab, m.fl. Lyd/dias, lyd og video var de populære medier, grupperne udtrykte sig i. Midt i 1980’erne blev workshops rammen om produktion i medierne med skrift og billede samt brug af computere. Uddannelsen fik i løbet af 1990’erne vokseværk med stadig flere studerende. Medieværkstederne kunne ikke følge med. Uddannelsen påbegyndte en udvikling i retning af organisationers og virksomheders kommunikation. Strategisk kommunikation, interkulturel kommunikation, risiko- og krisekommunikation blev nogle af de nye områder, mens den faglige formidling fortsatte som mindre fremtrædende. Kommunikation anno 2018 er i dag en uddannelse i virksomhedskommunikation med fuld integration af de digitale og sociale medier.
Forfatter | Oluf Danielsen |
---|---|
Forlag | RUC |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kommunikationsstudier, Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv, Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund, Medievidenskab: journalistik, Nyhedsmedier og journalistik |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 24. aug. 2018 |
Sideantal | 190 |
Bredde | 150 |
Højde | 220 |
Dybde | 15 |
Vægt | 349 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 24. aug. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788793709089 |
ISBN-10 | 8793709080 |
EAN | 9788793709089 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |