Kommunikation skaber din organisation

Af: Heidi Hansen
425,00 kr
På lager
ISBN
9788741258706

I Kommunikation skaber din organisation demonstrerer forfatteren med en narrativ tilgang til kommunikation, hvordan organisationer skabes gennem interaktioner mellem ledere og medarbejdere og mellem organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening og er derfor vigtige både som organisationsudviklingsværktøj og positioneringsværktøj. Når man forstår historiers formende magt, bliver de en kilde til både forståelse og udvikling.

  Bogen giver indsigt i arbejdet med identitet, vision og værdier, kultur, narrativ organisationsudvikling, intern kommunikation, kommunikationspolitikker, måling af kommunikation, employer branding og autokommunikation.   2. udgaven lægger mere vægt på de praktiske værktøjer i forhold til arbejdet med kultur, kommunikationspolitikker og måling af kommunikation. Bogen er også blevet suppleret med to nye kapitler om hhv. coordinated management of meaning, som er et supplement til den narrative tilgang, og om forandringskommunikation, da det er et emne, der fylder meget i de fleste organisationer. De fleste kapitler i bogen er i øvrigt blevet uddybet på baggrund af forfatterens undervisningserfaringer med den første udgave samt input fra studerende.   Bogens målgruppe er studerende på videregående uddannelser og praktikere, som ønsker større refleksion over deres daglige kommunikationsarbejde.
Specifikationer
Forfatter Heidi Hansen
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder For efter/videreuddannelse, Organisationsteori og organisationspsykologi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 8. apr. 2014
Sideantal 384
Bredde 174
Højde 246
Dybde 20
Vægt 716
Første udgave 2011
Oplagsdato 20. nov. 2023
Oplag 7
Udgave 2
ISBN-13 9788741258706
ISBN-10 8741258706
EAN 9788741258706
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.