Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret

Af: Kardo Filip Georgiev
220,00 kr
På lager
ISBN
9788792678263
Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret er primært baseret på Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret (1. udgave, 2008) af Caroline Heide-Jørgensen. Kompendiets indhold er selvstændigt systematiseret og kan derfor benyttes af studerende, uafhængigt af lærebogsgrundlaget. 
Kompendiet indeholder en kortfattet, overskuelig og letlæselig gennemgang af Konkurrence- og Markedsføringsretten. Kompendiet er inddelt i to dele. Den første del behandler konkurrenceretten og redegør bl.a. for reglerne om forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler, forbuddet mod misbrug af dominerende stilling og fusionsreglerne. Den anden del omhandler markedsføringsretten og gennemgår bl.a. reglerne om god markedsføringsskik, reklamereglerne, regler om prisforhold samt retsstridig markedsfortrængning. Kompendiets formål er at give de studerende et bedre overblik over pensum og sammenhængen mellem de forskellige emner inden for Konkurrence- og Markedsføringsretten. Af den grund vil det være et godt supplement og redskab til forståelsen af et ellers kompliceret retsområde. Kompendiet er først og fremmest rettet mod de juridiske uddannelser. Derudover vil kompendiet også kunne benyttes på handelshøjskoler samt på andre universitetsuddannelser end jurastudiet.
Specifikationer
Forfatter Kardo Filip Georgiev
Forlag Kompendieforlaget
Indbinding Hæftet
Thema koder Erhvervsret
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 6. feb. 2012
Sideantal 147
Bredde 155
Højde 230
Dybde 10
Vægt 258
Første udgave 2012
Oplagsdato 21. feb. 2020
Oplag 7
Udgave 1
ISBN-13 9788792678263
ISBN-10 8792678262
EAN 9788792678263
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.