Konflikter om børns skoleliv
330,00 kr
På lager
ISBN
9788771586121
Der har altid været konflikter i og om skolen. Nogle børn bliver udpeget som problematiske eller særlige, andre har store personlige vanskeligheder i skolen. Men konflikterne bliver sjældent inddraget i de psykologiske undersøgelser af børnenes problemer, selvom de både kan dominere skolens sociale samspil og skjules i måden, vi taler om skolevanskeligheder på. Bogens sigte er at skabe forståelse for disse omstændigheder og undersøge vanskeligheder i børns skoleliv på måder, der ikke blot udpeger problematiske parter. Vi må i stedet knytte vanskelighederne til historiske udfordringer og modsætninger i det at skabe skole – og forsøge at løse dem.
Bogen bygger på et forskningsprojekt i konflikter og skolens hverdagsliv set fra børns, forældres, læreres, pædagogers, skolelederes og samarbejdspartneres perspektiv. Bogen diskuterer og lægger op til en ny forståelse af konflikter i skolen og af, hvordan vi skal prøve at løse dem.
Konflikter om børns skoleliv rummer bidrag af :
Charlotte Højholt, professor i psykologi, Roskilde Universitet
Dorte Kousholt, lektor ved DPU, Aarhus Universitet.
Ida Schwartz, cand.psych., ph.d. og leder af forskningsprogrammet "Inklusion og hverdagsliv" ved UC Lillebælt.
Lærke Testmann, pædagog, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, ph.d.-studerende ved DPU og adjunkt på Professionshøjskolen København.
Maja Røn Larsen, cand.mag. i psykologi og socialvidenskab, lektor på Roskilde Universitet.
Pernille Juhl, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, ph.d. og adjunkt på Roskilde Universitet.
Peter Busch-Jensen, cand.mag. i psykologi og kommunikation, lektor på Roskilde Universitet.
Tilde Mardahl-Hansen, cand.comm. i psykologi og performancedesign, ekstern lektor ved Roskilde Universitet og adjunkt ved UC Lillebælt.
Bogen bygger på et forskningsprojekt i konflikter og skolens hverdagsliv set fra børns, forældres, læreres, pædagogers, skolelederes og samarbejdspartneres perspektiv. Bogen diskuterer og lægger op til en ny forståelse af konflikter i skolen og af, hvordan vi skal prøve at løse dem.
Konflikter om børns skoleliv rummer bidrag af :
Charlotte Højholt, professor i psykologi, Roskilde Universitet
Dorte Kousholt, lektor ved DPU, Aarhus Universitet.
Ida Schwartz, cand.psych., ph.d. og leder af forskningsprogrammet "Inklusion og hverdagsliv" ved UC Lillebælt.
Lærke Testmann, pædagog, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, ph.d.-studerende ved DPU og adjunkt på Professionshøjskolen København.
Maja Røn Larsen, cand.mag. i psykologi og socialvidenskab, lektor på Roskilde Universitet.
Pernille Juhl, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, ph.d. og adjunkt på Roskilde Universitet.
Peter Busch-Jensen, cand.mag. i psykologi og kommunikation, lektor på Roskilde Universitet.
Tilde Mardahl-Hansen, cand.comm. i psykologi og performancedesign, ekstern lektor ved Roskilde Universitet og adjunkt ved UC Lillebælt.
| Forfatter | Charlotte Højholt (red.), Dorte Kousholt (red.) |
|---|---|
| Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Børnepsykologi og udviklingspsykologi, Skoler |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 25. apr. 2018 |
| Sideantal | 288 |
| Bredde | 174 |
| Højde | 241 |
| Dybde | 20 |
| Vægt | 628 |
| Første udgave | 2018 |
| Oplagsdato | 25. apr. 2018 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788771586121 |
| ISBN-10 | 8771586121 |
| EAN | 9788771586121 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Omslagsgrafiker | Mette Schou/Gipsy Graphics |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



