Kooperativ læring i undervisningen
687,50 kr
96
ISBN
9788772814605
Med sine konkrete og praksisnære anvisninger illustrerer denne bog, hvordan man som skole kan vende en negativ spiral til et positivt og udviklende læringsmiljø såvel fagligt som socialt. Resultatet er øget glæde, trivsel og udbytte for både elever og lærere.
Kooperativ læring i undervisningen er et inspirationsoplæg til at komme godt i gang med kooperativ læring med udgangspunkt i de udfordringer, som findes i egen klasse og på egen skole. Men den giver også en håndsrækning til de lærere, som allerede er i gang. Den er skrevet til lærere, som hele tiden arbejder på at kvalificere de kooperative processer i klasserummet i samspil med kollegaer og ressourcepersoner i retning mod stadigt mere inkluderende læringsmiljøer - også for de børn, der udviser en usædvanlig og utilpasset adfærd eller børn i andre vanskeligheder.
Bogen indeholder 40 arbejdsark og beskriver de væsentligste indholdsmæssige elementer ved kooperativ læring. Den giver talrige eksempler på arbejdsforløb, inspirerende tiltag og praktiske idéer til, hvordan man kan planlægge og gennemføre undervisning med udgangspunkt i kooperative processer.
Bogen er med spiralryg.
Margit Weidner er lærer og har siden 1996 arbejdet med kooperativ læring på sin skole.
Kooperativ læring i undervisningen er et inspirationsoplæg til at komme godt i gang med kooperativ læring med udgangspunkt i de udfordringer, som findes i egen klasse og på egen skole. Men den giver også en håndsrækning til de lærere, som allerede er i gang. Den er skrevet til lærere, som hele tiden arbejder på at kvalificere de kooperative processer i klasserummet i samspil med kollegaer og ressourcepersoner i retning mod stadigt mere inkluderende læringsmiljøer - også for de børn, der udviser en usædvanlig og utilpasset adfærd eller børn i andre vanskeligheder.
Bogen indeholder 40 arbejdsark og beskriver de væsentligste indholdsmæssige elementer ved kooperativ læring. Den giver talrige eksempler på arbejdsforløb, inspirerende tiltag og praktiske idéer til, hvordan man kan planlægge og gennemføre undervisning med udgangspunkt i kooperative processer.
Bogen er med spiralryg.
Margit Weidner er lærer og har siden 1996 arbejdet med kooperativ læring på sin skole.
Forfatter | Margit Weidner |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Spiralryg |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 13. maj 2010 |
Sideantal | 202 |
Bredde | 210 |
Højde | 297 |
Dybde | 20 |
Vægt | 900 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 13. maj 2010 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772814605 |
ISBN-10 | 8772814608 |
EAN | 9788772814605 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Peter Dürrfeld |
Illustreret i farver/sh | Nej |