Kreativ vækst via new media
260,00 kr
553
ISBN
9788757427219
I professionelt øjemed ligger værdien af de sociale medier i udvekslingen af dynamiske relationer, og det er afgørende, at vi får afklaret, hvad vi skal bruge disse til i et strategisk perspektiv. De medier, der bærer vores kommunikation, har ændret sig radikalt de seneste år – og de fortsætter med stor hast at udvikle sig. Dette vil naturligt påvirke vore organisationer og den måde, vi leder organisationerne på. Det er disse konsekvenser, potentialer og ledelsesmæssige udfordringer, som Christian Have med denne bog sætter et konkret fokus på.
Et af hovedformålene med bogen er samtidig også at vise, hvordan kreativ vækst kan skabes ved at benytte sociale medier som ledelsesværktøjer – og ved proaktivt at tænke dem ind i virksomheder og organisationer generelt. Gennem en bred vifte af cases afdækkes hvilke parametre, der gør sig gældende i det sociale medieunivers. Heraf kan man uddrage tendenser, lade sig inspirere, afprøve tilgangene og generelt bruge pointerne og anvisningerne i sine egne daglige beslutningsprocesser.
Christian Have er kreativ direktør for Have Kommunikation, som han selv grundlagde i 1983. Han sidder i en lang række bestyrelser i den kreative og kulturelle verden, herunder Det Kgl. Teater, Wonderful Copenhagen og Copenhagen Jazz Festival. Han har desuden grundlagt flere tænketanke, som beskæftiger sig med områder som fremtidsforskning og sociale mediers innovation og udvikling. Han debuterede som forfatter i 2004 og står bag bøger om kommunikation, celebritykulturen og sociale medier.
Indholdsoversigt
Forord
Introduktion
Kapitel 1. Et nyt verdensbillede
Kapitel 2. Toget kører
Kapitel 3. Den transparente virksomhed
Kapitel 4. Ledelse og de sociale medier
Kapitel 5. Forholdet til medarbejderne
Kapitel 6. Branding: RIP
Kapitel 7. Forholdet til medierne
Kapitel 8. Folkets stemme – Om crowds og communities
Kapitel 9. Lederens værktøjer
Kapitel 10. Perspektivet
Noter
Forfatter | Christian Have |
---|---|
Forlag | Jurist- og Økonomforbundet |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. jun. 2013 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 154 |
Højde | 230 |
Dybde | 12 |
Vægt | 307 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 17. jun. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757427219 |
ISBN-10 | 8757427216 |
EAN | 9788757427219 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |