Kreative tider
Af: Feiwel Kupferberg
220,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788741250908
Kreativitet er en af de mest efterspurgte egenskaber i vores samfund i dag. Men der er forskellige normer for kreativiteten, alt efter hvilket område man beskæftiger sig med. At være en kreativ underviser er ikke det samme som at være en kreativ forsker eller virksomhedsleder. Hvert område har sit såkaldte kreativitetsregime.
Professor Feiwel Kupferberg forsøger i denne bog at nytænke den sociologiske tilgang til det pædagogiske felt. Den kreativitetssociologiske metode giver et anderledes og åbnende blik på både de forskellige pædagogiske elementer som undervisning, opdragelse og identitetsdannelse og på selve den videnskabelige forståelse af pædagogik.
Gennem analyser af blandt andet Henry Fords forretningstalent, Bergmans og Chaplins kunstneriske arbejdsprocesser, Hollywoods første filmpionerer og forarbejdet til Darwins videnskabelige revolution lægges en række tankevækkende perspektiver på det samfund, de individer og den virkelighed, pædagogikken skal virke i.
Bogen henvender sig til studerende og undervisere på de pædagogiske uddannelser samt sociologi- og samfundsstuderende på universitetsniveau. Desuden vil alle med interesse i pædagogik kunne hente inspiration i og blive udfordret af denne bog.
Feiwel Kupferberg er professor i pædagogisk sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Han har skrevet en række bøger og artikler om de strukturelle betingelser for kreativitet og entrepenørskab i undervisningsverdenen.
Forfatter | Feiwel Kupferberg |
---|---|
Forlag | HansReitzels |
Indbinding | e-bog (pdf-format) |
Thema koder | For universitetsuddannelse, Sociologi og antropologi |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 9. maj 2007 |
Sideantal | 240 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 9. maj 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788741250908 |
ISBN-10 | 8741250908 |
EAN | 9788741250908 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsillustrator | Sabine Brandt |
Illustreret i farver/sh | Nej |
BoghandelensVaregruppe | Samfund, div. | ![]() |
---|---|---|
EkspeditionsID | 6 | ![]() |
Varetype | 2 | |
Materialekode | E-bog | |
EANBeregnet | 9788741250908 | ![]() |
ISBN | 978-87-412-5090-8 | |
BOPISBN13 | 9788741250908 | |
Bogklubbog | ikke bogklubbog/vare. | |
Subskriptionsbog | ikke subskriptionsbog | |
Er varen til videresalg | Yes | ![]() |
Titel | Kreative tider | ![]() |
Varetekst | Kreative tider | ![]() |
Varetekst_Låst | Nej / ikke låst | |
Titel_Del_Hovedtitel | Kreative tider | |
Undertitel | at nytænke den pædagogiske sociologi | |
EkspeditionsVaretekst | E-BOG. KREATIVE TIDER HRF | ![]() |
BookScan-Titel | E-BOG. KREATIVE TIDER | |
Ombyttes | Yes | |
Kan returneres | No | |
Kædetitel | False | |
Forlagstekst | Kreativitet er en af de mest efterspurgte egenskaber i vores samfund i dag. Men der er forskellige normer for kreativiteten, alt efter hvilket område man beskæftiger sig med. At være en kreativ underviser er ikke det samme som at være en kreativ forsker eller virksomhedsleder. Hvert område har sit såkaldte kreativitetsregime. Professor Feiwel Kupferberg forsøger i denne bog at nytænke den sociologiske tilgang til det pædagogiske felt. Den kreativitetssociologiske metode giver et anderledes og åbnende blik på både de forskellige pædagogiske elementer som undervisning, opdragelse og identitetsdannelse og på selve den videnskabelige forståelse af pædagogik. Gennem analyser af blandt andet Henry Fords forretningstalent, Bergmans og Chaplins kunstneriske arbejdsprocesser, Hollywoods første filmpionerer og forarbejdet til Darwins videnskabelige revolution lægges en række tankevækkende perspektiver på det samfund, de individer og den virkelighed, pædagogikken skal virke i. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på de pædagogiske uddannelser samt sociologi- og samfundsstuderende på universitetsniveau. Desuden vil alle med interesse i pædagogik kunne hente inspiration i og blive udfordret af denne bog. Feiwel Kupferberg er professor i pædagogisk sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Han har skrevet en række bøger og artikler om de strukturelle betingelser for kreativitet og entrepenørskab i undervisningsverdenen. | ![]() |
DBCIndholdsfortegnelse | At nytænke den pædagogiske sociologi ; Pædagogik i hvilket samfund? (Det pædagogiske kreativitetsregime og den kreative økonomi ; Kunst og pædagogik i hybridmoderniteten) ; Pædagogik for hvilke individer? (Biografisk selvgestaltning ; Entreprenørskab som eksistentiel handling) ; Pædagogik i hvilken virkelighed? (Geografisk mobilitet og banebrydende opdagelser ; Den pædagogiske virkeligheds ontologiske status | |
Anden information | Downloades i PDF-format¤Med litteraturhenvisninger | |
ForlagsNavn | Hans Reitzel | ![]() |
DiverseOphavsangivelser | Omslagsillustrator: Sabine Brandt | ![]() |
Indbindingsform | 89 | ![]() |
Sider | 240 | |
LandId | 131 | |
Billede | jpg | ![]() |
Sidste ændring for billede | 2013-01-08 00:00:00 | |
Decimalklasse | 37.01 | |
ThemaKode | JH¤4Z-DK-N | |
ThemaDBC | Forlaget | |
Hovedfaust | 2 675 859 9 | |
FørsteUdgivÅr | 2007 | |
Oplag | 1 | ![]() |
Udgave | 1 | |
ÅrForSenesteOplag | 2007 | ![]() |
OrdreoptagelseDato | 1901-01-01 | ![]() |
Udgivelsesdato | 2007-05-09 | ![]() |
Udgivelsesland | dk | |
Hovedsprog | dan | |
SprogOriginaludgaven | dan | |
Materialet sprog | und | |
Oprettet | 2009-06-24 | |
DagForSenesteÆndring | 2016-02-21 | |
OpdateringsDatoHovedpost | 20130119075607 | |
OprettelsesDatoHovedpost | 20070514 | |
År (fra DBC) | 2007 | |
Post status | Ny post | |
Post Type | Enkeltstående post | |
Festskrift | ikke festskrift | |
Stor skrift | almindelig skriftstørrelse | |
Bibliografisk kategori | monografi | |
Udgivelsesstatus | Førsteudgave | |
Katalogiseringsniveau | Katalogisering, selvsyn | |
Generel materialebetegnelse | tekst - tekst | |
Specifik materialebetegnelse | xe | |
Mellemoriginalens sprog | und | |
SprogIResumeer | und | |
Sprog_I_Undertekster | und | |
Ugefortegnelse | IDO200721¤EBO200721¤DIT990737¤DAT991304 | |
Udgivelsesår | 2007 |
Bøger i samme varegruppe: