Krisekommunikation

Af: Winni Johansen¤Finn Frandsen
497,50 kr
På lager
ISBN
9788759308677
Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:

En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?)

Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.

Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.
Specifikationer
Undertitel Når virksomhedens image og omdømme er truet
Forfatter Winni Johansen¤Finn Frandsen
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 20. apr. 2007
Sideantal 388
Bredde 170
Højde 239
Dybde 21
Vægt 924
Første udgave 0
Oplagsdato 13. mar. 2015
Oplag 6
Udgave 1
Serie Den kommunikerende organisation
ISBN-13 9788759308677
ISBN-10 8759308672
EAN 9788759308677
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.