Kulturel offentlighed og kvalitet

Af: Henrik Kaare Nielsen
248,75 kr
På lager
ISBN
9788771298079
Kulturel kvalitet har traditionelt været forbundet med den institutionaliserede elitekunst, mens andre typer af kulturprodukter per definition er blevet regnet som kitsch. Men efter 1960’ernes kulturelle opbrud er populærkulturen blevet omdrejningspunkt for en ’demokratisering’ af kvalitetsforståelsen. Netop dén kan nå og begejstre brede befolkningsgrupper. Prisen er i yderste konsekvens, at debatten efterlades uden kriterier til at skelne: Hvis bare et publikum kan lide et kulturprodukt, gælder det automatisk som godt.

En parallel polarisering gør sig gældende i spørgsmålet om kommerciel versus ikke-kommerciel kultur. Her vidner den blotte eksistens af et betalingsvilligt publikum i sig selv, ifølge nogle debattører, om et kulturprodukts høje kvalitet, mens andre tværtimod betragter kommercielle hensyn som væsensfremmede og potentielt ødelæggende for kvalitetskultur.
Specifikationer
Forfatter Henrik Kaare Nielsen
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 26. nov. 2015
Sideantal 242
Bredde 143
Højde 216
Dybde 18
Vægt 352
Første udgave 2015
Oplagsdato 26. nov. 2015
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788771298079
ISBN-10 877129807X
EAN 9788771298079
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Christinna Lykkegaard Nilsson
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.