Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning

Af: Jorun Buli-Holmberg og Sven Nilsen (red.)
298,75 kr
På lager
ISBN
9788779559240
Denne bog tager udgangspunkt i princippet om differentieret undervisning, og den belyser samspillet mellem specialundervisning og ordinær undervisning. De centrale temaer er: Organisationsteori som led i skoleudvikling Praksisnær efter- og videreuddannelse Bevidstgørelse af læreres tavse viden inden for specialpædagogisk professionsuddannelse Samspillet mellem forskere og praktikere i forhold til kvalitetsudvikling af undervisningen Indledende behandles forholdet mellem barnets opvækst og dets læring og udvikling i skolen med et særligt fokus på elevsamtalens betydning for differentieret undervisning. Samspillet mellem teori, forskning og praksis er essentielt. Forfatterne afrunder ved at pege på en række væsentlige udfordringer i arbejdet med kvalitetsudvikling af differentieret undervisning og specialundervisning. Det er en pointe for forfatterene, at kvalitetsudvikling drejer sig om at udvikle systemer, der kan danne grundlag for individets læring og udvikling. ’Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning’ henvender sig til alle med interesse i pædagogik, specialpædagogik og læring – studerende, pædagoger, lærere, forældre og skolepolitikere.
Specifikationer
Undertitel om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov
Forfatter Jorun Buli-Holmberg og Sven Nilsen (red.)
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. feb. 2014
Sideantal 253
Bredde 160
Højde 227
Dybde 24
Vægt 478
Første udgave 2014
Oplagsdato 15. feb. 2014
Oplag 1
Udgave 1
Serie PTT-41
ISBN-13 9788779559240
ISBN-10 8779559247
EAN 9788779559240
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Jens Peter Kaj Jensen
Omslagsgrafiker Joyce Grosswiler
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.