Lær at lave computerspil
148,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788799845903
Med denne bog kan børn i alderen 7 til 14 år lære at programmere og lave computerspil. Mindre børn kan lære det sammen med deres forældre.Bogen anvender programmeringsværktøjet Scratch. Det er gratis at benytte, på dansk og helt fri for reklamer. Det er et visuelt programmeringsværktøj, så børnene kan programmere uden at huske på kryptiske udtryk, og perfekt placering af semikolonner, og andre specialtegn.Bogen anvender programmeringsværktøjet Scratch. Det er gratis at benytte, på dansk og helt fri for reklamer. Det er et visuelt programmeringsværktøj, så børnene kan programmere uden at huske på kryptiske udtryk, og perfekt placering af semikolonner, og andre specialtegn.Bogen fører læseren igennem udviklingen af tre computerspil i stigende sværhedsgrad. Den gennemgående figur er CodeDog, og figuren og øvrig grafik og lyd leveres med bogen, så det kan bruges uden videre.Vi mener ikke, at programmering er en færdighed kun for drenge eller for piger, og de spil, bogen gennemgår, er af typer som både piger og drenge nemt kan gå i gang med.Bogen får et meget visuelt layout, så der er ikke store mængder tekst på de 150 sider. Af og til bruger vi et par sider på at forklare noget for de teknisk-interesserede børn og voksne – men det er ikke nødvendigt at læse det for at komme videre.
Forfatter | Bo Kalvslund |
---|---|
Forlag | App Academy |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Computer- og spilbranchen, Spildesign |
Varegruppe | Fagbøger for børn |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 1. okt. 2015 |
Sideantal | 152 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 1. okt. 2015 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788799845903 |
ISBN-10 | 8799845903 |
EAN | 9788799845903 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Malene Hald |
Illustreret i farver/sh | Nej |