Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Af: Caroline Heide-Jørgensen
600,00 kr
På lager
ISBN
9788757439977
Bogen er baseret på Mogens Koktvedgaards Lærebog i konkurrenceret. Nu som før er formålet med bogen fortsat at tjene som lærebog ved kursusfagsundervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved jurastudiet ved Københavns Universitet. Denne tredje udgave af Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er søgt ført ajour til 1. juli 2017.


Indholdsoversigt
Forord
Forord til 2. udgave
Forord til 3. udgave
Første hovedafsnit: Retsgrundlaget
Kapitel I. Retsområdets afgrænsning, udvikling og terminologi
Kapitel II. Markedsføringslovgivningen
Kapitel III. EU’s konkurrenceregler
Kapitel IV. Dansk konkurrencelovgivning
Andet hovedafsnit: Konkurrence- og Markedsføringsrettens hovedproblemer
Kapitel V. Adgangen til markedet
Kapitel VI. Kontakten med markedet: Handelspraksis, kommerciel kommunikation og reklame
Kapitel VII. Prisforhold
Kapitel VIII. Retsstridig markedsfortrængning
Doms- og afgørelsesregister
Stikordsregister
Specifikationer
Forfatter Caroline Heide-Jørgensen
Forlag Djøf Forlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Erhvervsret
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. sep. 2017
Sideantal 450
Bredde 155
Højde 230
Dybde 33
Vægt 799
Første udgave 2008
Oplagsdato 12. sep. 2017
Oplag 1
Udgave 3
ISBN-13 9788757439977
ISBN-10 8757439974
EAN 9788757439977
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.