Lærer under designprocesser - digital fabrikation og designprocesser i FabLab

Af: Hanne Voldborg Andersen, Cissel Ene Bundgaard Bech, Mads Bo-Kristensen, Peter Dahl, Kia Skovbo Ehlers, Johannes Fibiger, Simon Vibe Grevsen, Steen Lembcke (red.),Anders Lindskjold,Jette Hundahl Mikkelsen, Claus Skjøtt Nicolaisen, Michal Pilgaard, Charlott
358,75 kr
På lager
ISBN
9788771605051
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk

Hvordan tilrettelægger vi som undervisere et læringsmiljø, hvor konstruktion med digitale teknologier sættes i spil, så eleverne bevæger sig fra at være passive konsumenter af teknologi til at kunne anvende den kreativt, kritisk og problemløsende? Og hvordan gør vi det, samtidig med at vi gennemfører en undervisning, der har fokus på opnåelse af faglige mål? Det gives der konkrete eksempler på i antologien Lærer under designprocesser.   Forfatterne har arbejdet med FabLab@SCHOOLdk-projektet enten som lærere, FabLab-ledere, konsulenter, koordinatorer, skoleledere eller undervisere ved læreruddannelsen. I kapitlerne sætter de ord på, hvad de har lært af forløbet, de giver deres overvejelser over betydningen af designtilgangen i undervisning videre, og som læser kommer man derved helt tæt på underviserrollen i et læringsmiljø præget af design og teknologi.   Bogen består af tre dele:   1. Designprocessen i undervisningen   2. Teknologi og læringsmiljøer i skolen   3. Kulturforandringer i skolen og på professionsuddannelserne   Den første del følger faserne i designcirklen, den anden del tager et metaperspektiv på opbygningen af læringsmiljøer i skolen, og den tredje ser fremad på perspektiverne for de mulige kulturforandringer i morgendagens skole.   Titlen - 'Lærer under designprocesser' - rummer en tvetydighed, nemlig at man både udvikler lærerrollen og læringssituationen, når man arbejder med designprocesser og konstruktion med digitale teknologier. Derfor bidrager bogens kapitler også med overvejelser over de ændringer i adfærd hos lærer og elever, som læringsmiljøet lægger op til, og som hermed udfordrer den gældende undervisningspraksis.
Specifikationer
Forfatter Hanne Voldborg Andersen, Cissel Ene Bundgaard Bech, Mads Bo-Kristensen, Peter Dahl, Kia Skovbo Ehlers, Johannes Fibiger, Simon Vibe Grevsen, Steen Lembcke (red.),Anders Lindskjold,Jette Hundahl Mikkelsen, Claus Skjøtt Nicolaisen, Michal Pilgaard, Charlott
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Grundskoler og skoler for mellemtrinnet, Højere uddannelse, Privatskoler og privatundervisning, Skoler, Videregående skoler
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 27. feb. 2020
Sideantal 190
Bredde 170
Højde 240
Dybde 12
Vægt 490
Første udgave 2020
Oplagsdato 27. feb. 2020
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-10 8771605053
EAN 9788771605051
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.