Lærerens psykologibog
Psykologiske forhold spiller ind, når læreren skal løse de helt centrale opgaver: læringsledelse, didaktiske opgaver og samarbejde med elever, forældre, kolleger og sociale myndigheder.
13 forfattere med indsigt i og erfaring fra det pædagogiske og psykologiske felt giver hver deres perspektiv på de tre opgaver. Dermed sættes de psykologiske tilgange direkte i relation til læreren konkrete daglige praksis.
Undertitel | Læringsledelse, didaktiske opgaver og samarbejde |
---|---|
Forfatter | Mads Hermansen |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Psykologi, Psykisk sundhed |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 16. mar. 2011 |
Sideantal | 376 |
Bredde | 157 |
Højde | 230 |
Dybde | 28 |
Vægt | 632 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 15. sep. 2014 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | ProfessionsSerien |
ISBN-13 | 9788750041498 |
EAN | 9788750041498 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |
BoghandelensVaregruppe | Psykologi, Psykisk sundhed | ![]() |
---|---|---|
EkspeditionsID | 1350 | ![]() |
Varetype | 1 | |
Materialekode | Papir-bog | |
EANBeregnet | 9788750041498 | ![]() |
ISBN | 978-87-500-4149-8 | |
BOPISBN13 | 9788750041498 | |
Seriepris | -1 | ![]() |
Bogklubbog | ikke bogklubbog/vare. | |
Subskriptionsbog | ikke subskriptionsbog | |
Er varen til videresalg | Yes | ![]() |
Titel | Lærerens psykologibog | ![]() |
Varetekst | Hermansen; Lærerens psykologibog; Professionsserie | ![]() |
Varetekst_Låst | Nej / ikke låst | |
Serietitel | Professionsserien | ![]() |
Titel_Del_Hovedtitel | Lærerens psykologibog | |
Undertitel | læringsledelse, didaktik og samarbejde | |
EkspeditionsVaretekst | Psykologi på læreruddannelsen | ![]() |
BookScan-Titel | Lærerens psykologibog; ProfessionsSerien | |
Ombyttes | No | |
Kan returneres | No | |
Kædetitel | False | |
Emneord | læring¤undervisning¤pædagogisk psykologi¤for lærere¤for læreruddannelse | |
Forlagstekst | Psykologiske forhold spiller ind, når læreren skal løse de helt centrale opgaver: læringsledelse, didaktiske opgaver og samarbejde med elever, forældre, kolleger og sociale myndigheder. 13 forfattere med indsigt i og erfaring fra det pædagogiske og psykologiske felt giver hver deres perspektiv på de tre opgaver. Dermed sættes de psykologiske tilgange direkte i relation til læreren konkrete daglige praksis. | ![]() |
DBCIndholdsfortegnelse | Læringsledelse (Mads Hermansen: Historiefortælling og selvdannelse ; Læringsledelse og opdragelse til demokrati. Kirsten Baltzer: Undervisning som ledelse af erkendelsesprocesser. Jan Tønnesvang: Vitaliserende læringsmiljøer) ; Didaktiske opgaver (Per Schultz Jørgensen: De sociale læringsrum. Mads Hermansen: Læring og læringsstil. Nikolaj Lunøe: Intelligens. Ann E. Knudsen: Barnets hjerne. Lars Ginnerup: Positiv psykologi og kongevejen til flow. Susanne Ploug Sørensen: Lærerblikket. Carsten Rønn: Den professionelle lærer- og kollegarefleksion) ; Samarbejde og kommunikation (Benedicte Madsen: Kommunikation og konflikt i skolens relationer. Kirsten Bro: Læreres relationer til kolleger og ledelse. Vibeke Petersen: Narrativt og samskabende skole-hjemsamarbejde. Alex Madsen: Skolen og "de andre"). Afslutning (Carsten Rønn: Psykologiens videnskabsteori) | |
Anden information | På omslaget: Læringsledelse, didaktiske opgaver og samarbejde¤Med litteraturhenvisninger og links | |
ForlagsNavn | Akademisk Forlag | ![]() |
Note om udgavens oplag | 1. oplag. 2011. 2. oplag. 2014 | |
Bibliografisk historie | 1. udgave | |
Bidragyder | Kirsten Baltzer m.fl. | ![]() |
Forfatterefternavn | Hermansen | ![]() |
Forfatterfornavn | Mads | ![]() |
Redaktion | Mads Hermansen | |
Bredde | 157 | ![]() |
Dybde | 28 | ![]() |
Højde | 230 | ![]() |
Vægt | 632 | ![]() |
Indbindingsform | 12 | ![]() |
Sider | 376 | |
Illustrationsangivelser | ill. | ![]() |
LandId | 131 | |
Billede | jpg | ![]() |
Sidste ændring for billede | 2011-03-09 00:00:00 | |
Decimalklasse | 37.1 | |
ThemaKode | JNT¤DNT | |
ThemaDBC | DBC | |
Hovedfaust | 2 868 851 2 | |
FørsteUdgivÅr | 2011 | |
Oplag | 2 | ![]() |
Udgave | 1 | |
ÅrForSenesteOplag | 2014 | ![]() |
ÅrForUdgave | 2011 | ![]() |
OrdreoptagelseDato | 2011-03-03 | ![]() |
Udgivelsesdato | 2011-03-16 | ![]() |
Udgivelsesland | dk | |
Hovedsprog | dan | |
SprogOriginaludgaven | dan | |
Materialet sprog | dan | |
Oprettet | 2009-06-30 | |
DagForSenesteÆndring | 2018-11-05 | |
OpdateringsDatoHovedpost | 20141001180213 | |
OprettelsesDatoHovedpost | 20110309 | |
Forlagets hjemsted | Kbh. | ![]() |
År (fra DBC) | 2011 | |
Personnavn | Mads Hermansen, Kirsten Baltzer | |
Post status | Ny post | |
Post Type | Enkeltstående post | |
Sidetal bemærkninger | 376 sider | |
Indholdets form | Nonfiktion | |
Festskrift | ikke festskrift | |
Stor skrift | almindelig skriftstørrelse | |
Bibliografisk kategori | samlingsværk | |
Udgivelsesstatus | Uændret optryk | |
Katalogiseringsniveau | Katalogisering, selvsyn | |
EfterfølgendeUdgivelsesår | 2014 | |
Generel materialebetegnelse | tekst - tekst | |
Specifik materialebetegnelse | xx | |
Mellemoriginalens sprog | und | |
SprogIResumeer | und | |
Sprog_Mindre_Andel | und | |
Sprog_Parallel_Tekst | und | |
Sprog_I_Undertekster | und | |
Trykkeri | tr. i udl.¤AKA print, Århus | |
Faglitteratur_Niveau | Fagligt niveau | |
Ugefortegnelse | DBF201441¤BKM201441 | |
Udgivelsesår | 2011 |