Læring gennem oplevelse, forståelse og handling
460,00 kr
På lager
ISBN
9788702055610
Hvad skal eleverne undervises i? Hvordan lærer de bedst og mest? Et bevidst forhold til den slags spørgsmål forudsætter solid indsigt i hvad kundskaber, læring og undervisning egentlig er.
Hilde Hiim og Else Hippe står for didaktisk helhedstænkning og udfordrer læseren til at finde sit eget kritisk-pædagogiske grundsyn og til at analysere undervisningsspørgsmål ud fra de forskellige perspektiver i deres sekskantede ”relationsstjerne”.
Forfatterne skriver levende og engageret til lærer- og didaktikstuderende.
Hilde Hiim er førsteamanuensis ved Høgskolen i Akershus i Norge, og Else Hippe pensioneret fra en tilsvarende stilling.
Undertitel | En studiebog i didaktik |
---|---|
Forfatter | Hilde Hiim;Else Hippe |
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 13. apr. 2007 |
Sideantal | 319 |
Bredde | 158 |
Højde | 230 |
Dybde | 22 |
Vægt | 486 |
Første udgave | 1997 |
Oplagsdato | 1. okt. 2015 |
Oplag | 4 |
Udgave | 2 |
Serie | Gyldendals Lærerbibliotek |
ISBN-13 | 9788702055610 |
ISBN-10 | 8702055619 |
EAN | 9788702055610 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Knud Fink Ebbesen |
Omslagsgrafiker | Sofie Meedom |
Omslagsillustrator | Sofie Meedom |
Illustreret i farver/sh | Nej |