Læring og vejledning i praksis
Hvordan skabes læring i praksis - eksempelvis under praktikforløb? Hvad er god vejlederpraksis? Og hvordan bliver man er en dygtig praktikvejleder?
‘Læring og vejledning i praksis’ handler om, hvordan vejledning af de studerende er med til at skabe sammenhæng mellem teori og praksis særligt i forbindelse med praktikophold.
1. del handler om, hvordan praktikforløb er vigtige læringsforløb, hvor der gerne skal skabes sammenhæng mellem teori og praksis og hvor den studerende gerne skal begynde at finde sin faglige identitet.
2. del handler om den studerendes læreprocesser i praksis.
3. del handler om vejledning, vejledningens rolle, vejledningsformer og vejledningsteorier.
4. del giver et skøn af de nye veje i vejledningsarbejdet.
Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med læring og vejledning på professionsuddannelserne og her særligt på pædagoguddannelsen. Den vil kunne anvendes på praktikvejlederkurser og praktikvejlederuddannelser og i forbindelse med vejlederdage på uddannelsesstederne og på praktikbesøg. Inden for det pædagogiske område vil bogen også være relevant for pædagogstuderende.
Forfatter | Mine Rasmussen |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 13. okt. 2014 |
Sideantal | 176 |
Bredde | 153 |
Højde | 227 |
Dybde | 17 |
Vægt | 334 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 1. okt. 2019 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750043690 |
ISBN-10 | 8750043692 |
EAN | 9788750043690 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Foreword Author | Finn Collin |
Illustreret i farver/sh | Nej |