Læringens og tænkningens stil

Af: Knud Illeris, Tine Nielsen, Lena Bostrøm, Peter Andersen, Steen Hilling, Mette Bunting, Claus Madsen, Jan Tønnesvang, Christian
247,50 kr
Ikke på lager lige nu. Leveringstid 1-2 uger.
ISBN
9788778421975
Måske belønner lærere og undervisere ubevidst de elever og studerende, der lærer og tænker som dem selv? Og skolen belønner måske også primært dem, som bedst matcher de måder at tænke og lære på, som skolen i særlig grad værdsætter? Stilen har traditionelt været overset i skolen, men måske kan vi skabe flere succeser i uddannelsessystemet ved at fokusere mere på stile og præferencer end på evner?

I denne antologi vil der blive givet et overblik over de forskellige ""familier"" af læringsstile samt et historisk rids over stilforskningen. Antologien vil give et indblik i forskellige stilteorier (med særligt fokus på Sternberg, Kolb samt Dunn og Dunn) og de deraf følgende pædagogiske implikationer med hensyn til bl.a. undervisningsdifferentiering, undervisningens planlægning, lærerens rolle, lærings- og undervisningsstrategier, at kombinere læringsstile med andre teorier i konkrete pædagogiske udviklingsprojekter mm.

Målgruppen for denne antologi er enten praktiserende lærere, ledere og psykologer.
Specifikationer
Undertitel En antologi om stilteorier
Forfatter Knud Illeris, Tine Nielsen, Lena Bostrøm, Peter Andersen, Steen Hilling, Mette Bunting, Claus Madsen, Jan Tønnesvang, Christian
Forlag Billesø & Baltzer
Indbinding Indbundet
Thema koder Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 26. okt. 2006
Sideantal 247
Bredde 165
Højde 238
Dybde 19
Vægt 517
Første udgave 0
Oplagsdato 26. okt. 2006
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788778421975
ISBN-10 8778421977
EAN 9788778421975
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.