Læringscentreret forvaltningsledelse
323,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788771605198
For at kunne opfylde den faglige ambition for folkeskolen er det nødvendigt med et stærkt partnerskab mellem skoleledelsen og både det politiske og det forvaltningsmæssige niveau i kommunen. Forskning viser, at når den kommunale styringskæde understøtter skolernes læringsfokus, sikres det, at viden, faglige erfaringer og feedback formidles videre ud i skolevæsenet. Her medvirker det til at styrke den faglige og den pædagogiske ledelse i skolen og kan dermed påvirke elevernes trivsel og læring i en positiv retning. Når forvaltningen rammer den rette balance mellem etableringen af overordnede mål for skolernes resultater og undervisning, og en monitorering af at disse mål nås, har det positiv indvirkning på elevresultaterne i kommunens skoler. Men hvilke former for forvaltningsledelse skaber optimal udvikling og læring for eleverne? I Læringscentreret forvaltningsledelse viser de internationalt anerkendte uddannelsesforskere Robert J. Marzano og Timothy Waters, hvordan ledere i kommune og forvaltning kan styrke og støtte uddannelsesprocessen gennem et tæt og dynamisk samarbejde med skolerne og på den måde sikre, at eleverne trives og lærer mest muligt.
Forfatter | Robert J. Marzano og Timothy Waters |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 2. aug. 2017 |
Sideantal | 231 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 14 |
Vægt | 568 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 2. aug. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Ledelse for læring |
ISBN-13 | 9788771605198 |
ISBN-10 | 8771605193 |
EAN | 9788771605198 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Ida Højelse Svith |
Illustreret i farver/sh | Nej |