Læringspotentialet i den interaktive tavle
178,75 kr
500
ISBN
9788762408623
Brugen af interaktive tavler kan blive den måske største revolution af undervisningen, siden computeren holdt sit indtog for alvor i midten af 1990´erne. Hvor man i forhold til elevernes læring taler om forskellige læringsstile, kan man med indførelsen af sådanne tavler på samme måde tale om en ny undervisningsstil.
Forfatteren går i bogen bag om den interaktive tavle og belyser forhold omkring såvel teknik som pædagogik og mere praktiske områder. Gennem en række eksempler demonstreres, hvordan den interaktive tavle kan understøtte læring. Anskaffelse af interaktive tavler er en massiv investering for en skole eller en kommune. Derfor er det vigtigt at vide, hvad man gør. Bogen giver et sagligt og kvalificeret bidrag til skolernes overvejelser forud for køb og til den efterfølgende brug af den interaktive tavle. Den belyser og eksemplificerer, hvorledes læringspotentialet kan udnyttes.
Bogen henvender sig til skoler, som har købt interaktive tavler, og som ønsker råd og vejledning omkring brug og implementering af tavlen, og til skoler, der står over for anskaffelse af interaktive tavler.
Forfatteren, Jan Brauer, er uddannet folkeskolelærer og har desuden en Mastergrad i IKT og Læring. Han har siden 2000 været ansat på Amtscentret for Undervisning i Sønderjyllands amt, hvor han har ansvaret for kurser og andre tiltag i forbindelse med den pædagogiske anvendelse af IKT. Underviser bl.a. på en række on-line kurser såsom Skole-IT, IT-Tema, Junior pc-kørekort og Pædagogisk IT-vejleder. Han er redaktør på IT-universerne på EMU´en.
Forfatteren går i bogen bag om den interaktive tavle og belyser forhold omkring såvel teknik som pædagogik og mere praktiske områder. Gennem en række eksempler demonstreres, hvordan den interaktive tavle kan understøtte læring. Anskaffelse af interaktive tavler er en massiv investering for en skole eller en kommune. Derfor er det vigtigt at vide, hvad man gør. Bogen giver et sagligt og kvalificeret bidrag til skolernes overvejelser forud for køb og til den efterfølgende brug af den interaktive tavle. Den belyser og eksemplificerer, hvorledes læringspotentialet kan udnyttes.
Bogen henvender sig til skoler, som har købt interaktive tavler, og som ønsker råd og vejledning omkring brug og implementering af tavlen, og til skoler, der står over for anskaffelse af interaktive tavler.
Forfatteren, Jan Brauer, er uddannet folkeskolelærer og har desuden en Mastergrad i IKT og Læring. Han har siden 2000 været ansat på Amtscentret for Undervisning i Sønderjyllands amt, hvor han har ansvaret for kurser og andre tiltag i forbindelse med den pædagogiske anvendelse af IKT. Underviser bl.a. på en række on-line kurser såsom Skole-IT, IT-Tema, Junior pc-kørekort og Pædagogisk IT-vejleder. Han er redaktør på IT-universerne på EMU´en.
Forfatter | Jan Brauer |
---|---|
Forlag | Kroghs forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 7. dec. 2006 |
Sideantal | 72 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762408623 |
ISBN-10 | 8762408623 |
EAN | 9788762408623 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |