Læs sammen - Arbejdsbog
100,00 kr
På lager
ISBN
9788771586275
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.
Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.
Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.
Læs sammen-systemet er tænkt til den første læsning i 0.-1. klasse. Systemet kan anvendes til grundig bogstavgennemgang til 0. klasse eller bogstavrepetition i 1. klasse. Læse- og arbejdsbogen introduceres allerede fra første skoledag.
I ARBEJDSBOGEN er der synlige læringsmål for hvert kapitel, og kapitlerne har hver sin farve, hvilket gør det nemt for eleverne at navigere i bogen på egen hånd. Bogens flapper giver eleverne overblik over formålet med opgaverne og understøtter eleverne i deres arbejde. Når bogens flapper er slået ud får eleven et samlet overblik over alle vokaler og konsonanter.
Lærerteksten i bunden af hver side udpeger alle fokusområder for læreren og indeholder konkrete anvisninger til, hvordan der kan arbejdes med dagens emne.
Hvert kapitel afsluttes med evalueringsark, hvor eleverne selv evaluerer på de synlige læringsmål fra kapitlets start.Arbejdsbogen indeholder mange forskellige typer opgaver, som tilgodeser forskellige læringsstile.
Bagest i bogen findes bogstavkort og lydbilled-alfabetkort, der kan klippes ud, så eleverne kan pusle med ord og sætninger. Kortene med lydbilled-alfabetet hjælper eleverne med at huske bogstavernes lyde.
Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.
Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.
Læs sammen-systemet er tænkt til den første læsning i 0.-1. klasse. Systemet kan anvendes til grundig bogstavgennemgang til 0. klasse eller bogstavrepetition i 1. klasse. Læse- og arbejdsbogen introduceres allerede fra første skoledag.
I ARBEJDSBOGEN er der synlige læringsmål for hvert kapitel, og kapitlerne har hver sin farve, hvilket gør det nemt for eleverne at navigere i bogen på egen hånd. Bogens flapper giver eleverne overblik over formålet med opgaverne og understøtter eleverne i deres arbejde. Når bogens flapper er slået ud får eleven et samlet overblik over alle vokaler og konsonanter.
Lærerteksten i bunden af hver side udpeger alle fokusområder for læreren og indeholder konkrete anvisninger til, hvordan der kan arbejdes med dagens emne.
Hvert kapitel afsluttes med evalueringsark, hvor eleverne selv evaluerer på de synlige læringsmål fra kapitlets start.Arbejdsbogen indeholder mange forskellige typer opgaver, som tilgodeser forskellige læringsstile.
Bagest i bogen findes bogstavkort og lydbilled-alfabetkort, der kan klippes ud, så eleverne kan pusle med ord og sætninger. Kortene med lydbilled-alfabetet hjælper eleverne med at huske bogstavernes lyde.
Undertitel | 0-1 |
---|---|
Forfatter | Conni Camille Isgaard |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Undervisning i et specifikt fag, Undervisningsmidler: Modersmålsundervisning: Grundlæggende læseundervisning og skriveundervisning |
Varegruppe | Sprog & grammatik |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. mar. 2018 |
Sideantal | 96 |
Bredde | 212 |
Højde | 298 |
Dybde | 12 |
Vægt | 351 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 16. jul. 2019 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771586275 |
ISBN-10 | 877158627X |
EAN | 9788771586275 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Lea Rathnov |
Illustreret i farver/sh | Nej |