Læs sammen - Lærervejledning
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Bøgerne sender eleverne på opdagelse i et eventyrligt univers med alfer, sten-glukker, snupse-svampe, Alkymisten, skovens dyr og menneskebørnene Hans og Frida.
Læs sammen bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.
Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.
Læs sammen-systemet består af Læsebog, Arbejdsbog, Lærervejledning, en video med musikbevægelsessange og en video med håndfonemer samt kopiark.
Lærervejledningen til Læs sammen 0-1 indeholder en udførlig beskrivelse af systemet og redegør for den teoretiske baggrund for materialet.
Lærervejledningen indeholder introduktion til arbejdet med den første læsning og giver en grundig side for side-vejledning i anvendelsen af læsebogen og arbejdsbogen samt de tilhørende kreative aktiviteter og kopiark.
Lærervejledningen indeholder også
- oplæg til at arbejde med fagtekster om skovens dyr og genbrug
- oplæg til arbejdet med IT og multimodale tekster
Undertitel | 0-1 |
---|---|
Forfatter | Conni Camille Isgaard |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Undervisning i et specifikt fag, Undervisningsmidler: Modersmålsundervisning: Grundlæggende læseundervisning og skriveundervisning |
Varegruppe | Sprog & grammatik |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. aug. 2018 |
Sideantal | 194 |
Bredde | 220 |
Højde | 302 |
Dybde | 18 |
Vægt | 654 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 8. aug. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771586282 |
ISBN-10 | 8771586288 |
EAN | 9788771586282 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Lea Rathnov |
Illustreret i farver/sh | Nej |